הרשמה לניוזלטר
מידע והרשמה ל -Muzik
שם
טלפון
מייל
נושא
שלח
היקום הבינארי של BT
רומן אוסטרובסקי
| שלישי | 21.05.13 |
היקום הבינארי של BT
חלק ראשון מתוך עבודת המחקר של רומן אוסטרובסקי על האלבום 'This Binary Universe' של BT.
האלבום This Binary Universe של BT הוא ביטוי אומנותי-ויזואלי-מוזיקלי של חוויית ההורות אליה התוודע BT, הלא הוא בריאן ווין טראנסאו, בעקבות הולדת בתו. האלבום הוא סך הרגשות, החששות והמחשבות אשר מלוות את היוצר בעקבות חוויה זו. בפוסט הקרוב, לאחר הצגת הטענה המרכזית, נסקור את הביוגרפיה של האמן המרתק, דרך חתימתו בלייבל של פול אוקנפולד, רמיקסים לאמנים כמו טורי איימוס וNsync, ועד לאלבומי הסולו החלוציים.
 

אל בי.טי התוודעתי לראשונה דרך האלבום “Movements In Still Life” אשר יצא בשנת 1999, האלבום אופיין בריבוי ז'אנרים (בדומה לאלבום הזה( כאשר ישנה נגיעה בברייק ביט, היפ הופ, רוק, אפליפטינג טראנס ואף בלדות פופ אלקטרוניות.
מיזוג ז'אנרים זה עומד בבסיס יצירתו של BT וזה מה שמשך אותי בתור מאזין למוזיקה שלו כבר בתחילת שנות האלפיים (כאשר הייתי בתיכון).
היכולת של BT לעבוד במגוון רחב של דיסציפלינות ז'אנריסטיות אך עדיין להצליח לשמר את הסגנון, הסאונד והאמירה הייחודית שלו – היא בהחלט השראה בולטת ליצירה המוזיקלית שלי.

את “This Binary Universe” לא הכרתי טרם תחילת העבודה על הפרוייקט הנוכחי אך אני מאוד שמח שנחשפתי אליו בתקופה הנוכחית (למרות שחלפו 6 שנים מאז יציאתו) מכיוון שגם הכיוונים המוזיקליים אותם BT חוקר באלבום זה (אמביינט, חיתוכי סאונד מהירים, משקלים מתחלפים) וגם השילוב של ויז'ואל עם המוזיקה כפי שBT מבצע באלבום זה, הם כיוונים שאני חוקר הרבה מאז התחלתי את לימודי במיוזיק.

* הערה: כל המילים המודגשות המתייחסות למושגים ולאישים מפורטות בנספח בסוף העבודה

טענה
אנסה להוכיח כי האלבום “This Binary Universe” (אליו אתייחס מעתה בקיצור TBU) הוא מעבר להכל ביטוי אומנותי- ויזואלי ומוזיקלי לחוויית ההורות אליה הוא התוודע בעקבות הולדת בתו כאשר האלבום הוא סך הרגשות החששות והמחשבות המלוות את BT בעקבות חוויה זו.
אנסה להוכיח זאת באמצעות התבססות על קטעי ראיונות עם BT עצמו וקרוביו, באמצעות פרשנות אישית ואוניברסלית ליצירה – הן מבחינת הויז'ואל והן מבחינת הסאונד(אשר הינם בלתי נפרדים ביצירה זו) ועל ידי מחקרים מתחומים שונים כגון: סוציולוגיה, אנתרופולוגיה ופסיכולוגיה התפתחותית.


ביוגרפיה
בי.טי הוא בעצם בריאן ווין טראנסאו אשר נולד ברביעי לאוקטובר 1971 ברוקוויל, מרילנד – ארצות הברית.
מגיל מוקדם בי.טי החל את דרכו המוזיקלית כאשר למד באקדמיית המוזיקה וושינגטון וקיבל הכשרה קלאסית על פסנתר – עליו התחיל לנגן בגיל 4.
במקביל ללימודיו הקלאסיים שכללו לימודי נגינה, הרמוניה, ארגון כלי מיתר וקונטרפונקט והשפעה רבה ממלחינים רומנטיים כגון: סטרבינסקי, ברטוק, דבוסי ורחמנינוב, הוא האזין גם למוזיקה פופולרית של התקופה כגון YES וDepeche Mode וגם למוזיקה יותר אלקטרונית אקספרמנטלית – יצירותיהם של ג'ון קייג' ושטוקהאוזן.
אולם אחת ההשפעות החשובות ביותר של BT על יצירתו היא דווקא הקולות של חיי היומיום כגון תקתוק האורלוגין, צרצורי הצרצרים במיקרו משקלים ושטיחי הסאונד שנוצרו בעקבות מעבר כלי רכב כמו רכבות.
BT המשיך בBerklee College Of Music שם למד שנה אך החליט לעזוב ולחזור לרוקוויל שם החל ללמוד בOmega Studio School Of Applied Recording Arts And Science כאשר במוסד זה BT החל להתעסק באופן רציני ביצירת מוזיקה אלקטרונית.
לאחר תקופה בלוס אנג'לס BT חזר לוושינגטון שם התחבר לחברו עלי שירזיניה בפרוייקט ההאוס דיפ דיש שם תרם נגינה בסינטיסייזר ב2 סינגלים שיצאו ב1993:
“A Moment Of Truth” ו “Relativity” אשר הפכו להצלחה גדולה דווקא בבריטניה במועדונים כגון “Ministiry Of Sound” ו”Cream” בהם דיג'יאיים גדולים של אותה תקופה כמו דיג'י סאשה ופול אוקנפולד הרבו לנגן את הסינגלים.
חשיפה זו הביאה לBT את ההצעה לחתום בלייבל של פול אוקנפולד – Perfecto Records
ובלייבל זה שיחרר BT ב1995 סינגלים כגון “Embracing The Future”
“Loving You More” ועשה רמיקסים לאמנים כגון: מייק אולדפילד, סיל, ובילי ריי מרטין.
ב1995 שיחרר BT את אלבומו הראשון: “IMA” אשר הפך ללהיט בסצנת המועדונים הבריטית אך בארצות הברית BT נשאר יחסית אלמוני.
את המצב שינה הרמיקס שBT עשה לטורי איימוס לשיר “Blue Skies” אשר הפך ללהיט גדול בסצנת המועדונים האמריקאית.
BT הפך ליוצר מרכזי בז'אנר הDream House ו Uplifting Trance ביחד עם אומנים מהשורה הראשונה בתחום זה כגון: “sash!” ו Robert Miles.
ב1998 יוצא אלבומו השני "ESCM"(בו מופיע שיר בשם “Lullaby For Gaia” – 7 שנים לפני הולדת בתו ! Kaia) וב1999 "“Movement In Still Life כאשר ב2 אלבומים אלו ממשיך BT את הקו האלקטרוני- מועדוני תוך כדי שיתוף פעולה עם גדולי היוצרים בתחום כגון: Paul Van Dijk, Tiesto, Ferry Corsten.
(טייסטו - דיג'י מספר 1 של מגזין DJ MAG כמה שנים ברציפות, מעיד כי הקטע האהוב עליו מכל יצירות האפליפטינג טראנס הוא “Mercury And Solace” מהאלבום"“Movement In Still Life).

בשנת 2001 הפיק BT את השיר “Pop” של להקת הבנים Nsync
בסינגל זה הראה BT את כשרונו להפקת פופ מלוטשת ועדכנית לתקופה וכל זאת לצד חוסר התפשרות על החתימה המיוחדת שלו – טכניקת הStutter Edit (עריכת צמצם) כלומר חיתוכים מיקרוסקופיים וכמעט אינסופיים של רצועת אודיו.
טכניקה זו שדרשה מBT עבודת חיתוך ידנית סזיפית משום שטכנולוגיה שכזאת לא הייתה בנמצא באותה תקופה גרמה לBT לפתח את תוסף התוכנה(פלאגין) אשר הקל על עבודה זו ומבסגרת זאת הוקמה חברת Sonik Architechts בשנת 2004 ע"י BT שעסקה בפיתוח תוספי תוכנה.
לצד האלבומים של BT ועבודות ההפקה עבור אומנים אחרים BT התנסה גם בכתיבת מוזיקה למשחקי מחשב וסרטים (הבולטים בהם הסרטים “Monster” ב2003 ו”Fast And Furious” ).
ב2003 יצא גם אלבומו הרביעי “Emotional Technology” בו שיתף פעולה עם אומנים כגון: JC Chasez והגיטריסט ריצ'רד פורטוס.
בשנת 2005 נולדה בתו קאיה, אימה של קאיה היא מעריצה של BT בשם דאפי.
שנה לאחר מכן יוצא לאור האלבום TBU.
ב - 2010 יצא אלבומו האחרון עד כה של BT – “These Hopefull Machines” אשר התמודד בגראמי על אלבום הדאנס הטוב ביותר ל2010 והגיע למקום השני.

בפוסט הבא ניכנס לעומק האלבום This Binary Universe, ונבין מהו בעצם אלבום אודיו-ויזואלי.

המאמר נכתב במסגרת קורס פרספקטיבות מוזיקליות ב- "Muzik” - בית ספר גבוה ליצירה והפקת מוזיקה", בהנחיית עמית הכט
השאירו תגובה

לחצו על הכפתור על מנת להכנס באמצעות הפייסבוק שלכם בכדי להשאיר תגובה

Connect

לפוסט זה יש 0 תגובות