הרשמה לניוזלטר
מידע והרשמה ל -Muzik
שם
טלפון
מייל
נושא
שלח
על האלבום It Will End In Tears
מיקה מעוז
| שלישי | 24.01.12 |
 על האלבום It Will End In Tears
חלק שישי מתוך עבודת המחקר של מיקה מעוז על הסופרגרופ This Mortal Coil מבית היוצר של הלייבל 4AD.
על הכל כבר דיברנו, על האיש בעל החזון - Ivo Watts Russell, על הלייבל שיצר - 4AD, על פרויקט הגות'-פופ שייצר בעקבותיו - This Morta Coil ועל כל האנשים שמאחוריו. עתה, נתחיל לדבר על הפרי הראשון של הפרויקט – האלבום It Will End In Tears. בפוסט זה נתמקד בסאונד האחראי לאווריה היחודית של האלבום.

As to how the music was chosen, he says,

"I didn't look for the songs: they cropped up. It was really important that the covers be of songs that weren't well known and the only real criterion: the songs must be very introspective, melancholy songs"

They were; they are, they always will be."
 

 

מבחינת סאונד (ג'ון פרייר):
רוב התקליט הוקלט באולפני Blackwing, שבעבר היה כנסייה ושם עבד ג'ון פרייר. כשחושבים על האווירה המיוחדת של התקליט It'll End In Tears, אי אפשר להתעלם מהעובדה שחלק גדול ממנה זה פשוט הסאונד.
הסאונד מורכב מארבעה דברים עיקריים:

1. היסודיות של פרייר, אותה מרגישים באופן שבו כל שיר מתחיל ונגמר, איך נוצר חלל עצום בצורה מבוקרת ועם חשיבה (למשל יצירת גודל החלל על ידי PAN, כלומר – סאונד שמטייל בין צד אחד של הרמקול לצד השני ולפעמים מרחף אותו תפקיד רק בסאונד שונה בכל רמקול). סאונד שמרגיש גם קרוב וגם רחוק, כל צליל מרגיש לגמרי במקום. כל צליל בווליום הנכון ובגוון הנכון.

2. ההתנסות המוקדמת של פרייר עם להקת הקוקטוטווינס, שלקח את עקרונות הסאונד והשתמש בחלקם (אפשר לשמוע סאונד גיטרה מאוד דומה, ותחושה של הפקה דומה מבחינת אפקטים כמו Reverb, Echo).

Among Fryer's first clients were the Cocteau Twins. The fledgling producer helped give birth to a sound that was utterly unique, built around Robin Guthrie's cavernous, echoing guitar work and Liz Fraser's otherworldly, if often indecipherable, vocals.
 
3. התוספות המיוחדות מהעולם האחר: ;)
Can Fryer confirm or deny the long-standing rumors that Blackwing, situated in a church, was haunted?
"Well, there were stories, yeah. I didn't actually see or hear anything, but people said they did. You'd make noises and within the noise you could hear other noises and odd voices".
 
פרייר מסביר על התקופה של תחילת שנות השמונים מבחינת ציוד וגישה לסאונד:
"Back then the equipment was so limited, you had to work out ways of getting the most out of everything," Fryer recalls. "There were no sync tones, so we were using the ARP and its analogue sequencer, and because it worked on CV and Gate, we devised a way of recording the click from that and feeding it back on itself, so you'd get a couple of chances of running sequences in time with the tape. You'd record a kick and snare on it and everything was played live over the top. The drums were the ARP and then it was Moog bass and so on. We used whatever was available. If it wasn't there, it was hired in."

ARP 2600



But, yeah, it was a unique sound and obviously Robin developed it the more they went on. A lot of it back then was done with Boss pedals — particularly the delay and the chorus. And we used the old AMS for chorus and delays and, of course, Lexicon reverbs. All the good stuff that's still in studios today, like the MXR Harmoniser and the Roland Space Echo. The way I've always been with the bands I've worked with — you put anything through anything and see what sound you get."

 
4. כלים שהיו באותה תקופה באולפני Blackwing:

Tascam eight-track
and rudimentary sequencing


 


 
Kawai 100F
Kawai 100F
 
 
Korg Minikorg 700s
Korg Minikorg 700s

 
Moog Prodigy
Moog Prodigy picture from dancetech.com
 
 
Roland Jupiter 
Roland Jupiter photo taken from synthtopia.com
 
 
SH1
SH1 - photo taken from musicradar.com

 
Yamaha CS5
 Yamaha CS5. photo taken from synthfind.com

 
 
Neumanns (TLM 170) 
Neumanns (TLM 170)  - photo taken from www.dv247.com
 
בפוסט הבא נתעסק בניתוח השירים באלבום.

המאמר נכתב במסגרת קורס פרספקטיבות מוזיקליות ב - "Muzik” - בית ספר גבוה ליצירה והפקת מוזיקה", בהנחיית עמית הכט



 

לכל הפוסטים בסדרה:

חלק ראשון:  4AD - This Mortal Coil - חלק ראשון

חלק שני: על הלייבל 4AD ועל Ivo Watts Russell

חלק שלישי:  4AD - המשך סקירת הלייבל

חלק רביעי: This Mortal Coil

חלק חמישי: הסופרגרופ שמאחורי This Mortal Coil

חלק שישי: על האלבום It Will End In Tears

חלק שביעי: על האלבום It Will End In Tears – המשך

חלק שמיני: על האלבום It Will End In Tears – חלק אחרון
 

השאירו תגובה

לחצו על הכפתור על מנת להכנס באמצעות הפייסבוק שלכם בכדי להשאיר תגובה

Connect

לפוסט זה יש 0 תגובות