הרשמה לניוזלטר
מידע והרשמה ל -Muzik
שם
טלפון
מייל
נושא
שלח
The Who’s next – חלק ראשון
אסף פישקין
| שלישי | 04.10.11 |
The Who’s next – חלק ראשון
חלק ראשון מתוך עבודת המחקר של אסף פישקין על Who’s Next של להקת The Who

בשבועות הקרובים, בכל יום שלישי, נעסוק באחת הלהקות המשפיעות של שנות ה - 60 וה – 70 ופורצת דרך בתחומים רבים - The Who.
נסקור את פועלם של להקת The Who מהקמתה ועד למותו של המתופף Keith Moon, וננסה להוכיח את השפעתו של האלבום Who’s Next, אשר נחשב כבר לקלאסיקה, על התפתחות המוזיקה האלקטרונית של ימינו.

 

להקת The Who הוקמה בשנת 1964 ומנתה ארבעה חברים. כולם הגיעו מאותו איזור עני במערב לונדון. הם נחשבים לאחת מהלהקות המשפיעות של אותה תקופה ולפורצי דרך בתחומים רבים אותם נפרט בהמשך.
התכונה שאפיינה יותר מכל את הלהקה הייתה השילוב בין ארבעת חבריה, שהיו שונים לחלוטין באופיים ובסגנונם המוזיקלי. דבר אשר הורגש במוזיקה אותה יצרו. הדינמיקה המדהימה בין הארבעה, בעה לידי ביטוי על הבמה. הופעותיהם היו אנרגטיות ומרהיבות והתפרסמו בשבירת גיטרות, מגברים ותופים על הבמה (הם המציאו את תדמית ה"רוקסטאר"). בין יצירותיהם, אופרת הרוק הראשונה בהיסטוריה.
The Who, היוו גם השפעה מרכזית על התפתחות הפאנק והרוק הכבד.
בעבודה זו אסקור את פועלם של להקת The Who מהקמתה ועד למותו של המתופף Keith Moon (תקופת הפעילות העיקרית של הלהקה). מטרת עבודת המחקר היא להוכיח את השפעתו של האלבום Who’s Next, אשר נחשב כבר לקלאסיקה, על התפתחות המוזיקה האלקטרונית של ימינו.


טענה
העבודה אומנם מתמקדת באלבום ספציפי, אך בכדי להבין את חשיבותה של הלהקה למוזיקה האלקטרונית, חשוב גם להבין את ההיסטוריה של הלהקה. בעיקר מבחינה פסיכולוגית ונפשית. הכוח המרכזי שהניע את הלהקה המופלאה הזו, היה אופיים השונה והמיוחד כל כך של כל אחד מחברי הלהקה. לכל אחד היה חזון מוזיקלי שונה ותפיסה שונה שיצרו שילוב נדיר של איכויות.
Who’s Next הוא יצירת מופת ופריצת דרך משמעותית, אך קשה להסבירו ללא התמקדות בחברי הלהקה כבני אדם.
האלבום החמישי של להקת The Who ,אשר יצא לאוויר העולם ב-1971, לא היווה רק את הצלחתה הגדולה ביותר של הלהקה, אלה גם תחילתו של עידן חדש במוזיקה. Pete Townshend, אשר בתחילה ראה את אלבום זה כפסקול לסרט (או כפי שהוא מתאר אותו: "My most ambitious project"), שאב השראה מאבי המינימליזם Terry Riley והכניס את העקרונות המנחים של יצירת מינימליזם אל תוך עולם הרוק.
אלבום זה הוא הראשון שעשה שימוש בסינטיסייזר לא ככלי ליווי או ליד, אלא ככלי קצב לכל דבר (וגם כאפקט לכל דבר – על גיטרה למשל). הסינטיסייזר משמש באלבום זה בשירים רבים ובצורות שונות ונותן לאלבום גוון שלא היה קיים לפניו. הכלי האלקטרוני הזה, שכל כך פופולרי גם כיום, משמש בצורה דומה אמנים ויוצרים רבים ברחבי העולם. כל זאת תודות לעבודת ההפקה והאולפן הייחודית ובעלת החזון של של להקת The Who, אשר הקדימו את זמנם (הדבר גם היה קשה מאוד מבחינה טכנית בזמנו). בלעדיהם, השימוש בכלים אלקטרוניים במוזיקה בת זמננו, אולי לא היה נראה אותו הדבר.

 

הפוסט הבא יעסוק בביוגרפיה של הלקה, מימי התיכון ב – 1959 ועד 2002 כאשר נפטר חבר הלהקה John Entwistle.


המאמר נכתב במסגרת קורס פרספקטיבות מוזיקליות ב- "Muzik” - בית ספר גבוה ליצירה והפקת מוזיקה", בהנחיית עמית הכט.

השאירו תגובה

לחצו על הכפתור על מנת להכנס באמצעות הפייסבוק שלכם בכדי להשאיר תגובה

Connect

לפוסט זה יש 0 תגובות