הרשמה לניוזלטר
מידע והרשמה ל -Muzik
שם
טלפון
מייל
נושא
שלח
פוסטים קשורים:
Future Sound Of London -תפיסת עולם והשפעות
שגיא בלומנפלד
| רביעי | 27.07.11 |
Future Sound Of London - תפיסת עולם והשפעות

חלק שני מתוך עבודת המחקר של שגיא בלומנפלד על Life forms של future sound of london.

כל שינוי מגיע מאיזושהי אי נחת. בריאן וגרי לא היו מרוצים במיוחד מהחוקיות הברורה במוזיקת הדאנס והחליטו לטפל מחדש במאפייני הבסיס שלה. בפוסט הזה נראה איך הם הלכו אחרי הלב, תרתי משמע, נבין את חלוקת התפקידים בתוך ההרכב, ונתעמק בהשפעה של בריאן אינו עליהם (כמו על כל מוזיקאי מוביל בחצי הכדור המערבי ) וכתוצאה, על החיבור מזרח-מערב במוזיקה שלהם.
 


Fsol הגיעו למסקנה שמוסיקת דאנס הפכה למאוד עצלנית , כמעט מערכת חוקים ברורה מסביב לקצב ובס. בנסיונם לשנות זאת, הם חתכו את הבייס ליין ואת הקצב והשאירו רק פיסות קטנות של אזכורים שלהם, ממש נגיעות. גם כשהם משתמשים בלופים של קצב  זה לא אינסופי. בטרקים שלהם תמיד הקצב נחתך באיזשהו שלב . Fsol עושים ניסיון מובהק להתנתק מקצב הדאנס. הם לא התנתקו לחלוטין  מקטעי הקצב, כי הבינו שבלי הקצב הזה היצירות שלהם ישמעו כעוד אוספים של אמביינט

הקצב בטרקים שלהם ובעבודתם מזכיר פעימות לב .ואכן,  יש קשר ישיר בין פעימות הלב לעבודתם. fsol  הבינו שפעימות הלב עוברות בבסיס חיינו והשתמשו ברעיון זה במוסיקה שלהם. הם הבינו שקצב הפעימות משתנה מאדם לאדם ומשתנה בהתאם לסביבה ולחוויות שאנו עוברים , בהתאם לכך, לאורך היצירה יש שינויים בקצב הפעימות, מה שמשפיע עלינו, המאזינים. היוצרים הכניסו אותנו לתוך עולמם המופלא של חקירת מרחבים ואפילו הצלחנו לשמוע את הרגש שלהם באמצעות פעימות אלו.

 Fsol מתחלק לשניים, בריאן הוא המוח מאחורי האלקטרוניקה הוא בעל הכישרון והייחודיות בהפעלת מכשירי האלקטרוניקה והסאונד, ומאחורי תוכנות המחשב גרי הוא הפילוסוף, הוא האדם שאחראי על התחושות הרגשות הוא זה שחש שמרגיש שמדבר על העולם והעולם מדבר איתו השילוב בין שניהם זה השילוב שמאפשר את הכנסת התחושות והרגשות שלהם לתוך היצירות שלהם.

Fsol מנסים ליצור תחושה של משחק ודמיון באמצעות האוזניים, כלומר אתה שומע את המוסיקה ובאמצעות הדמיון אתה מעניק חיים לנפשות הפועלות בדמיון, תיאטרון רדיו דמיוני, אתה חווה את זה דרך השמיעה.

ניתן להגיד בפה מלא כי הרכב זה הושפע רבות מהאמביינט של בריאן אינו ובעיקר המשפט של אינו:

"the story of 20th century popular music, is the love between African rhythm and western electronics with harmony, that European godmother hovering over them"

אם כן ניתן לראות חיבור בין הדברים של אינו ובין עבודותיו ליצירותיהם. לאורך כל יצירותיהם מבחינים בחיבור שבין הגבוה האינסטרומנטאלי של אירופה לנמוך הקצבי של אפריקה שלפעמים כל כך מנוגד עד כי זהו בעצם החיבור היחידי האפשרי שיכול להתרחש, המתח בין הגבוה לנמוך הוא זה שכל כך מרתק ביצירותיהם. חוץ מאינו ברור ש fsol הושפעו מאמנים רבים אחרים כגון kraftwerk, Cocteau twins  ועוד רבים. ניתן להגיד ששומעים בעבודתם מוטיבים מהמון אמנים כאלה או אחרים , ניתן להבין ביצירותיהם שהם שקעו ונברו במוסיקה האלקטרונית מבערך שנות ה-60 ניתן לשמוע אפילו עם מתאמצים את pink floyd בעבודתם.

הניגודים הביזאריים שלפעמים שומעים במעברים החדים בין טרק לטרק הכניסות המוזרות של סאונדים שנכנסים פתאום לתוך היצירה כמעט בזמן הכי לא מושלם ועם זאת בזמן הכי מושלם.

Fsol הוא ללא ספק אחד ההרכבים החשובים של זמננו שרבים אחרים הושפעו ממנו כגון רוברט מיילס  headcase ,system-f ,infected mushroom  בייחוד בדיסק האמביינט הראשון שלהם converting vegetarians  (שגם הוא דיסק כפול)  בו שומעים השפעה ברורה של ההרכב.

 

בפוסט הבא נלך צעד צעד בשבילי האלבום (הכפול) life form,  מסע בין קולות עמומים של דפיקות, כלי נשיפה , השפרצות של סאונדים אלקטרוניים וקריאות של חיות מהדהדות.

המאמר נכתב במסגרת קורס פרספקטיבות מוזיקליות ב- "Muzik - בית ספר גבוה ליצירה והפקת מוזיקה", בהנחיית עמית הכט


 לכל הפוסטים בסדרה:

חלק ראשון: הסאונד העתידי של לונדון, ישר ממנצ'סטר

חלק שני: Future Sound Of London -תפיסת עולם והשפעות

חלק שלישי: סקירת היצירה - Life Forms של FSOL

חלק רביעי: Future sound of London - ציטוטים נבחרים

  פוסטים קשורים    הכול אודות דטרויט טכנו | העיר בה הכל התחיל | מילון סגנונות וז'אנרים | Brian Eno - Less is More | הפרקטיקה של הטכנו | המחשבה שהשפיעה על בריאן אינו, המחשבה שיצר | הסאונד העתידי של לונדון, ישר ממנצ'סטר | על האלבום Before and after science | 1515 מילים על ביורק ועל מדולה - חלק שלישי | 1515 מילים על ביורק ועל מדולה - חלק שני | בריאן אינו כוכב עליון | Brian Eno סולן. בעצם מפיק. לא, סופר. סופית - וי ג'יי | Future sound of London - ציטוטים נבחרים | Let Us Play - COLD-CUT N' PASTE | different trains - על המינימליזם והעדרו ביצירה | על המינימליזם באומנות הפלסטית | על מה אנחנו מדברים כשאנחנו מדברים על מינימליזם? | Let us play | Coldcut - סקירת האלבום חלק ב' וסיכום | השפעות מרכזיות על יצירת Kid A | השפעות על Coldcut | חייו של סטיב רייך ופועלו המוסיקלי | 'רכבות שונות' - ניתוח היצירה (לא) למוזיקאים בלבד | סקירת האלבום Let us play של Coldcut | סקירת היצירה - Life Forms של FSOL | סטיב רייך - רכבות שונות | מונחים במוזיקה אלקטרונית | עיצוב אוירה באמצעות מוזיקה | איזה מין טריפ זה Voyage 34? | מוזיקה שווה כסף - קפיטליזם ותחילת תעשיית המוזיקה | Consumed by Plastikman | חלק שלישי – ההשפעות | Open Your Mind #1 | Open Your Mind #2
השאירו תגובה

לחצו על הכפתור על מנת להכנס באמצעות הפייסבוק שלכם בכדי להשאיר תגובה

Connect

לפוסט זה יש 0 תגובות