הרשמה לניוזלטר
מידע והרשמה ל -Muzik
שם
טלפון
מייל
נושא
שלח
BT - This Binary Universe
אמיר מרגלית וליטל שליט
| ראשון | 20.11.11 |
BT - This Binary Universe

  “I think that there’s a large demographic of people who are really interested incutting-edge art and bleeding-edge electronic music

  This Binary universe (2006) - BT  חלק ראשון מתוך עבודת המחקר של אמיר מרגלית וליטל שליט על האלבום החמישי של 
 


מבוא
אמיר: כששמעתי לראשונה את האלבום, לא הבנתי מה קרה לו. ההרגשה הייתה של אכזבה אמיתית, עד כדי כך שכבר לא הייתי בטוח אם הורדתי את הדיסק הנכון, או שמישהו שינה את השם שלו בכוונה. לא הבנתי מה פשר המקצבים המוזרים, והקטעים הארוכים שאין באף אחד מהם שירה ובעיקר רגועים. הייתי רגיל ליצירות אלקטרוניות קצביות ("ישרות" ו"שבורות" כאחד), טעונות אנרגיה, מלודיות מורכבות, סינתיסייזרים אנרגטיים ושירה (טקסט). משנת 1999 הכרתי את BT כאחד האמנים החשובים והטובים בסצנת מוזיקת הקלאב-טראנס. היצירה הראשונה ששמעתי הייתה Flaming June(with Paul van Dyk) ומאז דאגתי להתעדכן בכל הטראקים שהוא שיחרר. אכזבתי מהאלבום נבעה מההרגל לשמוע ז'אנר מאוד מסוים שמיוחס לBT, חוסר בשלות מוזיקלית, פתיחות מוזיקלית, והבנה מהיכן שאב השראה ושיטות עבודה. לאחר השירות הצבאי, בזמן הטיול למרכז אמריקה נתקלתי באלבום שוב לאחר ש"חרשתי" את מכשיר האייפוד שלי, אז נוצר חיבור ביני לבין האלבום שהיה בשבילי עד לפני שנה כאכזבה גדולה. אולי הייתה זו האווירה, הנופים, הרצון במוזיקה מרגיעה אבל יחד עם זאת מיוחדת. רק לאחר שנה ראשונה של לימודי מוזיקה, נתקלתי שוב באלבום ש"העלה אבק" במערות ההארד דיסק שלי. עכשיו, כשאני מבין איך יוצרים מוזיקה אלקטרונית ההערכה שלי לאלבום הזה גדולה מאי-פעם ואני חושב שהיא תגבר ככל שיעברו השנים.
ליטל: הצטרפתי לעבודתו של אמיר יחסית קרוב למועד ההגשה. כשאמיר השמיע לי את הדיסק בפעם הראשונה הוא העלה בי מעין תחושת גיחוך. היום אני יודעת שתחושה זו נובעת מדעות קדומות לגבי מהי מוזיקה אלקטרונית והחינוך שקיבלתי שנתן דגש בלתי מעורער על מוזיקה קלאסית כמוזיקה גבוהה שלא ניתן להשתוות לה. בהדרגה, תוך כדי שמיעת האלבום, התוודעתי לעולם צלילים ומושגים שלא היה מוכר לי והרגשתי שאני חייבת להיכנס לעומקו ולהבין אותו מהיסוד. במידת מה אפשר לומר שהאלבום השפיע רבות על שינוי התפיסה שלי ופתח אותי לסוגים שונים של מוזיקה- פתיחות שאקח איתי הלאה בחקירתי את עצמי דרך האמנות ומוזיקה. מסעי בעבודה זו נע מהקשבה לדברים קודמים של BT עד הגעה לאלבום הזה. לאחר ששמעתי את האלבום הזה שנית, לאחר שכבר יכולתי לקטלג את BT בעולם המושגים האישי שלי, אלבום זה הרגיש לי כשובר שגרה אמיתי ולא מתחבר לרצף שאותו צפיתי מראש. "אי היענות" הזו, כביכול לציפיותיי מBT הייתה בעצם ההפתעה הכי גדולה וגיליתי שמדובר בקלאסיקן אמיתי, שיודע לתזמר בצורה מרהיבה ולהשתמש באפקטורה אסטטית ועדינה שהצליחה לנגוע בי באמת.
 
טענה
טענתנו היא שהאלבום This Binary Universe מהווה פריצת דרך מבחינת יצירתו האישית של BT, כשהוא מושפע ועובד לפי תפיסות עולם והגדרות מפתח במוזיקה אלקטרונית כמו תפיסת המשך (Duration), תפיסת ה Ambient והמינימליזם. לדעתנו אלבום זה עושה את השילוב המושלם בין 3 תפיסות העולם והגישות האלקטרוניות אותן למדנו במהלך הקורס. אנטרופיה, משך, והאין.
כוונתנו בעבודה זו, היא לעמוד על מיקומן של תפיסות אלה בעולמו של BT הבאות לידי ביטוי באלבום. כמו כן, ברצוננו לחדד את ההשפעות המערביות והאפריקאיות באלבום זה. דרכן אנו מקווים להוכיח שאלו התפיסות שמזינות את המוזיקה העכשווית האלקטרונית ומגדירות את היוצר החדש. בשיעורים שנלמדו לא תיארנו לעצמנו עד כמה אמנים אלקטרוניים באמת מודעים לתפיסות אלו. אנו רוצים למצוא את נקודת החיבור של שלוש תפיסות אלו בכל יצירה בפרט וכמגדירות אלבום קונספט.

 
בפוסט הבא, לפני שנתחיל לדבר על האלבום עצמו, נביא בקצרה את הביוגרפיה של Brian Wayne Transeau) BT)

המאמר נכתב במסגרת קורס פרספקטיבות מוזיקליות ב- "Muzik” - בית ספר גבוה ליצירה והפקת מוזיקה", בהנחיית עמית הכט

השאירו תגובה

לחצו על הכפתור על מנת להכנס באמצעות הפייסבוק שלכם בכדי להשאיר תגובה

Connect

לפוסט זה יש 0 תגובות