הרשמה לניוזלטר
מידע והרשמה ל -Muzik
שם
טלפון
מייל
נושא
שלח
4AD - המשך סקירת הלייבל
מיקה מעוז
| שלישי | 13.12.11 |
4AD - המשך סקירת הלייבל
חלק שלישי מתוך עבודת המחקר של מיקה מעוז על הסופרגרופ This Mortal Coil מבית היוצר של הלייבל 4AD.

בפוסט הקודם, הבאנו את הרקע להקמת הלייבל – 4AD ע"י Ivo Watts Russell ו - Peter Kent והתחלנו לספר על פועלם של השניים במסגרת הלייבל.
בפוסט זה, נספר על ההתפחות המשמעותית של הלייבל והאיש שעומד מאחוריו – Ivo. וכל זה, עד להקמת פרי יצירתו של Ivo (אחרי עבודה רבה עם פרויקטים של אמנים אחרים) This Mortal Coil.


בסוף 1980, לאחר מסקנות השנה הארוכה בה שוחררו כ - 19 תקליטים. Ivo ופיטר החליטו להתפצל. באותה תקופה לקח Ivo יוזמה וגרם ל - AD4 לעמוד כלייבל עצמאי לחלוטין ולא כחלק מ - Beggars Banquet.

בתחילת 1981 Ivo מבסס את הלייבל ומוציא עוד שני סינגלים של להקה דנית שעבד איתה באותה תקופה, כשהתרומה הגדולה ביותר של תקליט זה היתה העטיפה המיוחדת שלו שנחתמה בהיסטוריה של הלייבל.
באותו הזמן התחיל Ivo להתעניין בחיבור שבין אווירה וסאונד אלקטרוני לבין מוסיקת הPאנק הפופולארית של אותה תקופה. הוא עשה ניסויים כאלו ואחרים, אחד מהם היה :
"The Past Seven Days - "Raindance  שהיה מורכב מליין דרמתי של גיטרה עם אפקטים (לרוע המזל הלהקה פרשה לטובת לייבל אחר). Ivo המשיך לחפש דברים מעניינים ולנסות ליצור ל - AD4 זהות ייחודית ומוכרת. הוא נמשך לכיוון האטמוספרי במוסיקה ושיתף פעולה שנית עם לואיס וגראהם, וגם עם חבר נוסף שהיה בלהקת Wire, שנקרא קולין ניומן- ביחד הם עשו אלבום אינסטרומנטאלי.

בהמשך לניסויו של Ivo, מאט ג'ונסון שעבד בזמנו עם "The The" ביקש ממנו להפיק אלבום על שמו בשביל הלייבל. Ivo הסכים. זו הייתה הפעם הראשונה שהתנסה Ivo כמפיק באולפן, זה היה גילוי חדש בשבילו. (אופי האלבום Burning Blue Soul. היה לופים, ריפים של גיטרה וניסויים אלקטרונים כאלו ואחרים). האלבום בסופו של דבר יצא על שמה של להקת "The The".

בתחילת 1982, לקח על עצמו Ivo פרוייקטים חדשים וניסה לקדם את שמו ושם הלייבל ע"י עשייה של דברים יותר מכוונים ו"בוגרים" כך הוא קרא לזה. אחד מהם היה שיתוף פעולה נוסף עם חבר לשעבר בלהקה Wire – קולין ניומן בשיתופם של ברוס גילברט וגראהם לואיס.

Ivo כל הזמן היה ערני למה שקורה. הלהקות בלייבל שהתחילו לייצר מוסיקה יותר כאוטית ויותר אלקטרונית עם דגש על אווירה סימלו לו שזה הולך להיות הדבר הבא.


"Ivo seems to have had a genius in recognizing what will be successful in a wide range of music genres".
 

היו דברים שבזמנו לא יכל לעשות בגלל בעיות תקציב אך הוא לא התייאש. Modern English הוציאו את האלבום השני שלהם ואחד מהסינגלים באלבום אף הגיע לרדיו בארה"ב, ולמועדונים.
יום אחד לאחר סשן קשה בדרך חזרה הביתה מהאולפן Spaceward Studios בקמברידג'
(סטודיו שבו הקליטו הרבה מהתקליטים של AD4 בתחילת דרכם בגלל המחיר המוזל).
נתקל Ivo בקלטת דמו של להקה חדשה הנקראת : "Cocteau Twins".
זה היה הדבר הבא בו השקיע Ivo את כולו, הוא התאהב ב - Cocteau Twins מהרגע הראשון ששמע את הדמו ה"עלוב" שהביאו לו. הוא נדלק מסאונד הגיטרה של רובין גוטרי ונדהם מקולה של אליזבת פרייזר, אך הוא לא היה בטוח עד שהזמין אותם להקליט איתו סינגל באולפני Blackwing, יחד עם ג'ון פרייר (טכנאי שבעתיד יפיק יחד עם Ivo את This Mortal Coil), ומיד לאחר מכן החתים אותם והתחיל לעבוד איתם באופן רציף.

בהמשך החתים את להקת Colourbox, אותם הכיר דרך אחיו של Mick Conroy, מה"Modern English". ה -Colourbox יצרו תקליט עם שני סינגלים כשבצד הראשון יש את ה- "Breakdown" מן פופ רקיד עם קולה של דביאן קארי- יחד עם גרוב אגרסיבי של סינתיסייזר. ובצד השני מן דאב חלומי "Tarantula".


בסופו של דבר Colourbox לא הצליחו להחזיק מעמד הרבה זמן יחד, אך לעומת זאת, במה שעשו הם נחשבו למי שצפו את התפתחות המוסיקה.
 
"It was the prelude to a series of stunningly inventive releases that managed to anticipate musical developments that would still be considered "cutting edge" fifteen years later".

[Tricky and Bjork, among many others, are among those who owe Colourbox a debt of gratitude.]
 

בתחילת 1983 עברו AD4 למשרד חדש ב - Alma Road ב - וונדסורת'. Ivo שכר לעצמו עוזרת אישית: דבורה אדגלי. Ivo שממשיך לחפש דברים מעניינים נתקל בלהקה גרמנית שנקראת Deutschland Xmal, להקה בת 4 נשים וגבר אחד. ללהקה היה מרץ בלתי נגמר (באותה תקופה סם הספיד תפס יפה) לכן הכוח האמיתי של הלהקה היה בהופעות, ובכל זאת היא הוציאה את אחד הסינגלים האהובים של אותם זמנים: " "Incubus Succubus.

בשנה הזו ה - Cocteau Twins"" חיזקו את מעמדם, הם הוציאו את האי פי (EP) - "Peppermint Pig" שהופק ע"י Alan Rankine (מלהקת Associates), לאחר ההתנסות הזו החליט הגיטריסט של הלהקה רובין גוטרי כי אין צורך במפיק חיצוני ולקח את האחריות על עצמו, מה גם שהבסיסט של החבורה בדיוק עזב באותה תקופה וה- Cocteau Twins"" נכנסו לעשייה קצת שונה והוציאו את הסינגל"Head over Heals" שהיה קפיצה חד משמעית קדימה.

באותו הזמן מרטין יאנג (מלהקת Colourbox) התחיל לחקור את עניין הרימיקסים ומניפולציות שהטייפ יכול לעשות, הוא התמקצע בעניין ובסוף השנה האי פי של Colurbox היה ערוך, מדוקדק ועם מיקס של יותר משמונה שעות. (מאוחר יותר מרטין מנגן במקצועיות בתקליט של "This Mortal Coil").

Ivo התעניין במיוחד בשילוב שנוצר בין מארק קוקס ומיק אלן
(מהלהקות mess ו Rema Rema ) שיצרו בעצם את להקת -" "The Wolfgang Press, והסאונד העוצמתי שלהם בעצם ייצור השפעה על הוצאות מאוחרות יותר בלייבל.

בהמשך השנה הבין Ivo שמשהו מיוחד קורה והחליט להתמקד במספר יותר מצומצם של להקות כדי להקדיש תשומת לב מרובה לכל להקה ולהקה והדגיש:

. "I realized that we had become a slightly established label that had a responsibility to ourselves and to the groups "

הלייבל, שהחל להצליח ולתפוס מקום נכבד בסצנת המוסיקה, פרץ בדרכו המיוחדת של Ivo שמספר..:
 
"You _can_ do that without having to succumb and without having to compromise and without having to hype. Just genuine sales can get you there, and it's a good fingers-up to the rest of the industry that doesn't believe it's possible without their way of doing it."
 


מה שעוד קרה באותה שנה, להקת Modern English מצליחה בארה"ב עם הלהיט שלהם "I Melt With you", אך באירופה ההשפעה שלהם לא רחבה כמו שם. לאחר שרואה הופעה שלהם בניו יורק, עולה Ivo על פתרון מושלם ומציע ללהקה לעשות חידוש לשני שירים ישנים שלהם.
כשה - Modern English מסרבים, הוא נשאר כל כך סקרן ונלהב מהרעיון ופשוט מחליט לעשות את זה בעצמו.
 
"I encouraged them to record those two songs like that. They weren't interested--but I still thought it was a good idea."
 

כאן בעצם מתחילה תפנית בעבודתו של Ivo, ומכאן נוצרת שרשרת אירועים שמובילה לאלבום הראשון של- This Mortal Coil, ובכלל להקמת הפרויקט הזה ביוזמתו של Ivo.

מכל ההשפעות שספג Ivo, מבלי לדעת, הוא מרגיש שמגיע הרגע, והוא יוצר משהו משלו. זה מתחיל מהסינגל "16 Days/Gathering Dust", אליו הוא מצוות את אליזבת פרייזר (Cocteau Twins""), גורדון שארפ (Cindytalk), ומשכנע את מיק קונרוי וגארי מקדואל מלהקת "Modern English" לנגן בס וגיטרה.
התוצאה הייתה צד A של התקליט. על צד B חשב Ivo רבות והחליט לעשות קאבר לשיר האהוב עליו מכל הזמנים: Song to the siren"", של טים באקלי. התוכנית המקורית הייתה שליז פרייזר תשיר את זה אקפלה (שירה עירומה ללא פלייבק), אך הגיטרה שרובין גוטרי (Cocteau Twins"") הקליט בשבילה בתור גייד (כלי שמקליטים בתור משהו ראשוני כדי שהזמר או כלים אחרים יוכלו לדעת את קצב השיר או המנגינה ויוכלו להשתלב), היה חלק בלתי נפרד מהשיר והוחלט לעשות איתו את ההקלטה הסופית. התוצאה של השיר הזה הייתה בעצם שהוא נהפך לאחד השירים האהובים ביותר של AD4.
For Ivo, "Song To The Siren" marked a turning point, a realization that This Mortal Coil was more than just the idea of covering a few Modern English songs. The accomplishment of "Song To The Siren"--successfully pairing a song of great personal import with a singer whose work was equally meaningful--became the reason for wanting to do more.

 
וכאן בעצם מתחיל סיפור האהבה (לרוב) עם This Mortal Coil.
מהרגע הזה הרגיש Ivo בשל ליצור את היצירה הראשונה שלו בכוחות עצמו. הרבה דברים קרו באותו הזמן ב- AD4, ו - Ivo ידע לנצל את הנעשה ולהביא אותו אל תוך יצירתו החדשה שלו.

בפוסט הבא, נתמקד בסופרגרופ - This Mortal Coil.
 
המאמר נכתב במסגרת קורס פרספקטיבות מוזיקליות ב- "Muzik - בית ספר גבוה ליצירה והפקת מוזיקה", בהנחיית עמית הכט


לכל הפוסטים בסדרה:

חלק ראשון:  4AD - This Mortal Coil - חלק ראשון

חלק שני: על הלייבל 4AD ועל Ivo Watts Russell

חלק שלישי:  4AD - המשך סקירת הלייבל

חלק רביעי: This Mortal Coil

חלק חמישי: הסופרגרופ שמאחורי This Mortal Coil

חלק שישי: על האלבום It Will End In Tears

חלק שביעי: על האלבום It Will End In Tears – המשך

חלק שמיני: על האלבום It Will End In Tears – חלק אחרון
 

השאירו תגובה

לחצו על הכפתור על מנת להכנס באמצעות הפייסבוק שלכם בכדי להשאיר תגובה

Connect

לפוסט זה יש 0 תגובות