ארן לביא – למתקדמים בלבד – חדשות מוזיקה
חפש
מלאו פרטים
וניצור איתכם קשר בהקדם
שלח
הצטרפו אלינו
 width=

 
עמוד הבית    חדשות    ארן לביא – למתקדמים בלבד

ארן לביא – למתקדמים בלבד

 

לכבוד שיתוף הפעולה המצופה בין בית הספר לאולפני DB, הושבנו את ארן לביא, מנהל, שותף והטכנאי הראשי של האולפנים לשיחה צפופה. לביא, בן 33, נחשב היום לאחד מהמפיקים המוזיקליים וטכנאי ההקלטה, המיקס והמאסטרינג המבוקשים ביותר בארץ.
לביא החל את דרכו המוזיקלית כדי ג'יי ומפיק צעיר ומבריק, סובב תקליטים במועדונים כבר בגיל הצעיר 14, ותקלט בעשרות פסטיבלים כולל הבמה הגדולה בעולם במצעד האהבה בברלין שם הופיע לפני למעלה ממליון איש.
במהלך העשור האחרון טבע הבחור את חותמו האישי על שלל אלבומים והפקות, כשהוא מצליח לגבש חותמת סאונד ייחודי, תוך זמן קצר מרגע שנכנס לתחום הפך לביא לאחד המפיקים והטכנאים המבוקשים והחל לקבל פניות מאמנים מוכרים בסצינת הפופ והרוק, עמם עבד ב-TanTan, אולפנו הפרטי שפתח. חלק מהציוד שפותח בזמנו בשיתוף עם ארן במיוחד עבור אולפני TanTan ניתן היום למצוא באולפני הקלטה, חדרי מיקס ומאסטרינג מובילים בארץ ובעולם.
בחורף 2010 סגר את אולפני TanTan אחרי 7 שנות פעילות וחבר כשותף, מנהל והטכנאי הראשי של אולפני המוזיקה DB Studio A שמהווים את ביתו ומרכז פעולתו כיום. לביא הביא איתו את כל הציוד היחודי אותו אסף במהלך השנים כדי להמשיך ולתת את הטוב ביותר עבור כל אחד ואחת מלקוחותיו באולפן המהווה סטנדרט חדש של אולפני אודיו בישראל.

על מה אתה עובד כרגע?
"על פסקול לסרט חדש של בני תורתי (כיכר החלומות), בארבעת החודשים האחרונים הקלטתי את האלבומים החדשים של ג'ורג' בנסון, ריטה, עידן עמדי, עיליי בוטנר, דיאנה גולבי, שלומי סרנגה ובני בשן, ובנוסף אני עובד כרגע על מיקסים לאומן ברזילאי מוכר (ארמנדיניו) ועל האלבום החדש של דידי ארז (לשעבר הג'ירפות)".

תן כמה מהשמות הגדולים שעברו תחת ידיך המיומנות
"ג'ורג' בנסון, מתי כספי, ריטה, גלי עטרי, יהודית רביץ, דניאל סלומון, כוורת, עידן רייכל, שלומי סרנגה, אישתאר, מרינה מקסימיליאן בלומין, J.Viewz, דיקלה, עילי בוטנר, מיקה שדה, שירי מיימון, שלמה גרוניך, ועוד.."

רשימה מכובדת ביותר. ספר לי קצת על האולפנים
"אולפני DB הוקמו ע"י רונן בן טל בחורף 1983 והפכו מאוד מהר למקום הכי חם בתל-אביב, בהמשך הצטרף גיל תורן שסיים לימודי הנדסת קול בלונדון והאולפנים עברו לבית ציוני אמריקה למשך 7 שנים, עד שבקיץ 1993 הגשימו את חלומם לבנות אולפן מוזיקה לפי הסטנדרטים הגבוהים ביותר ופנו לאחד המומחים המוערכים ביותר בתחום האקוסטיקה האולפנית Neal Grant, אותו האיש שתכנן גם את האולפנים Real World Studios, Sony ו The Hit Factory האגדיים כדי לבנות את ביתנו הנוכחי ברח' העמל 6. אני הצטרפתי אליהם בחורף 2010 ושני האולפנים שלנו התמזגו כדי ליצור ביחד את אולפן המוזיקה הגדול והמאובזר ביותר בתולדות האולפן הישראלי.
בעשרים ושמונה שנותיו הספיק DB להיות האולפן בו נוצרו רבים מהתקליטים החשובים והמשפיעים ביותר בהיסטוריה של המוזיקה הישראלית. באולפן שלושה חדרי הקלטה שביכולתם לתת מענה למגוון רחב מאוד של הרכבים מהרכב רוק\ג'אז בסיסי ועד לתזמורת. חדר הבקרה גדול, מרווח ומאוזן לגמרי מבחינה אקוסטית. הוא בנוי סביב קונסולת SSL 6000E קלאסית ויש ממנו קשר עין לשלושת חדרי הקלטה עם ציוד, שגם אם טרם שמעתם עליו, הרי ששמעתם אותו - מאות ואף אלפי פעמים, בכל האלבומים הגדולים של חמישים השנה האחרונות. ציוד, שגורם למפיקים ולטכנאים הנכנסים לחדר הבקרה של אולפני DB, לחוש כעליזה בארץ הפלאות".

ספר קצת על הקורסים ועל שיתוף הפעולה עם Muzik
"טכנאי הקלטות" או "מהנדס קול" לא מתארים את התפקיד האמיתי שהאדם ממלא, צריך למצוא שם אחר, אולי פסל בגלי קול, אולי צייר סוני.. מה שבטוח הוא שהתפקיד אותו ממלא טכנאי אולפן הוא תפקיד יצירתי עם בלי סוף שיקולים אומנותים, בלי אמת אחת מוחלטת בעיקר בגלל שהשמיעה היא חוש פסיכולוגי וסאונד הוא דבר שמעורר בנו רגשות וקונוטציות: "חדשני, קלאסי, אגרסיבי, עדין, נוגה, קטיפתי" הן מילים שמתארות את התחושה שההפקה רצתה להעביר בשיר או ביצירה הנתונה, התחושה הזאת התקבלה בעקבות רצף של בחירות אומנותיות של המפיק המוזיקלי והטכנאי בהתאם לתפישתם את השיר הנתון עליו עובדים. בלימודי סאונד לומדים לרוב את הצד התיאורטי והטכני של תהליך ההקלטה והמיקס בדיוק כמו בלימודי ציור, נגינה או צורפות, הקורס Major Label Sound מיועד למי שכבר שוחה בתיאוריה ומכיר את הצד התפעולי של ציוד הקלטה באולפן הקלטות והולך להתמקד בתהליך קבלת ההחלטות האומנותיות בסשן הקלטה או מיקס בהתאם לשיר או ליצירה עליה עובדים.

למה בחרת לשתף פעולה דווקא עם Muzik?
"אני מכיר את ביה"ס מיוזיק מימיו הראשונים באמצע שנות התשעים בנמל תל-אביב, ביליתי שם לא מעט כי הסוכנות בה הייתי מיוצג הייתה בצד השני של הקיר, התחושה שיש באוויר כל פעם שנכנסתי למיוזיק מאז בנמל ועד היום במשכן הנוכחי והמושקע היא של שליחות, שמתחילה מרונן חרותי מנהל בית הספר אותו אני מכיר ואוהב שנים רבות ונגמרת באחרון המורים, התשוקה להקנות השכלה רוחבית ומעמיקה לכל מי שרוצה לעשות קריירה של מוזיקאי באסכולה החדשה טבועה עמוק בדי אן איי של מיוזיק וכמי שעושה קריירה ארוכת שנים במוזיקה אני יודע שהדבר הבא הוא הדבר הרלוונטי וסביר להניח שהוא יגיע ממיוזיק".

קישורים:
קורסי התמחות באולפני db

ארן לביא – למתקדמים בלבד – חדשות מוזיקה