פוסט פרודקשן? נמרוד מור! – חדשות מוזיקה
חפש
מלאו פרטים
וניצור איתכם קשר בהקדם
שלח
הצטרפו אלינו
 width=

 
עמוד הבית    חדשות    פוסט פרודקשן? נמרוד מור!

פוסט פרודקשן? נמרוד מור!

  נסו לדמיין סרט קולנוע בלי פסקול סוחף, תוכנית טלוויזיה בלי שיר פתיחה מגניב או פרסומת בלי ג'ינג'ל עם המקצב הנכון, זה שתזמזמו להנאתכם בכל פעם שתשמעו אותו ברדיו. המסלול המקצועי החדש של מיוזיק, Post production – עיצוב ועריכת פסקול, שיתחיל ביום שלישי ה - 21/2/12, מציע דלת פתוחה לאחד המקצועות הנחשקים ביותר בעולם המדיה הרחבה בו אנחנו חיים.
 
המסלול מתנהל לאורך שנת לימודים אקדמית, המורכבת משני סמסטרים ומציע התמחות מעשית מעמיקה, לצד שיעורים עיוניים בהם נרכש הידע התיאורטי. "רצינו לבנות תוכנית מקיפה ועדכנית לסטנדרטים המתקדמים בתחום", מספר נמרוד מור, מי שידריך את תלמידי המסלול.
 
"הרעיון הוא ללמד הכל דרך עבודה, דרך תרגול מעשי של בניית כל האלמנטים הדרושים ליצירת הפסקול, בין אם זה לטלוויזיה, קולנוע, אינטרנט או פרסומות. הדגש יהיה על לימוד דרך פרויקטים ודרך פעולה. בסמסטר הראשון נלמד את המושגים הבסיסיים של עיצוב פסקול, וניישם את הידע התיאורטי דרך תרגילים שמבוססים על פרויקטים אמיתיים שעשיתי בעבר – מסרטי תדמית ועד פרסומות או פרקים מסדרות. בסמסטר השני, התלמידים יתנסו בכל האלמנטים שוב ושוב, עד שנוכל להעיר אותם באמצע הלילה לעבוד על פרויקט מתוך שינה".
 
כמו רבים מאנשי הסאונד החל נמרוד את דרכו בתחום ההגברה: תחילה בצוללת הצהובה בירושלים, שם עשה סאונד בהופעות; מאוחר יותר עבד בחברת הגברה, שבין לקוחותיה בית ראש הממשלה ומשרד החוץ; כשעזב את אוויר ההרים הירושלמי לטובת הלחות התל אביבית, עבד נמרוד כסאונדמן בהיינקן הבימה ז"ל, בהופעות מהבילויים ועד למרסדס בנד. לתחום הפוסט נחשף נמרוד לראשונה כשהחל לעבוד באולפני זאזא המיתולוגיים, שם היה אחראי בין היתר לסאונד של דיבובים בעברית לסרטי פיקסר - וולט דיסני, מירמקס ועוד, ביניהם "מחפשים את נמו", "מפלצות בע"מ", "ספר הג'ונגל" ואפילו הגרסה המדובבת של "הארי פוטר".
 
הרזומה של מור ממשיך בהקלטות עם גידי גוב, רמי קליינשטיין, יהודית רביץ, אביב גפן ואחרים, אל עבודה באולפני ג'אנגל שם עמל על פרומואים לקשת, רשת, ערוץ 8, ערוצי הסרטים ושלל פרסומות, סרטי דוקו וסדרות. משם יצא נמרוד לדרך עצמאית והצטרף למוזיקאי דני רייכנטל באולפן "פליי", ממנו יוצאות עבודות סאונד לזכייניות הטלוויזיה קשת ורשת, לערוץ 10 ולמשרדי פרסום כמו מקאן-אריקסון ובאומן-בר-ריבנאי. בנוסף עוסקים השניים בייעוץ מוזיקלי ובעבודה עם אמני וידאו-ארט כמו מיכל רובנר, שהציגה באיטליה עבודת וידאו שלוותה בסאונד של מור. אם כל זה לא מספיק, הרי שלאחרונה תפקד מור כיועץ המוזיקלי של סדרת הקאלט המתחדשת "אחד העם 101". 
 
עבודה אחת שאתה זוכר במיוחד? 
 
"העבודה עם האמנית מיכל רובנר. היא אישה מאד מיוחדת. היו שלושה ימים רצופים של עבודה עם חומר אבסטרקטי ולא ידענו לאן זה ייקח אותנו. מיכל הביאה דברים שהקליטה ומוזיקה שאהבה ואנחנו עבדנו מתוך זרם התודעה, זרמנו מאלמנט לאלמנט. בכל יום היינו מסיימים מיקס והיא הייתה מקשיבה לזה בלילה ומתעוררת בבוקר ומשנה הכל. כך עד שהיא טסה, ואז התקשרה אלינו וביקשה לחזור דווקא לורסיות הקודמות. הכל אצלה פעל מרגש, וזה היה מאד מיוחד".
אתם מוזמנים לצפות בתוצאה: 
http://www.museomadre.it/bio_show.cfm?id=282&evento=73
 
אלו תכונות ויכולות צריכות להיות לאדם שרוצה ללמוד ולהתקדם בתחום?

 
"קודם כל הבנה בסאונד. הוא צריך להכיר את סביבת האולפן. הבנה במוזיקה עוזרת, הוא צריך לאהוב מאד סרטים וסאונד. חשובה מאד אתיקת העבודה, סבלנות, התמדה. להיות עם אש בבטן לסאונד ופוסט-פרודקשן. עולם הקולנוע והטלוויזיה צריך לעשות לו פרפרים בבטן, והוא צריך להיות אדם מאד יצירתי. המקצוע הזה משלב בין יצירתיות וספונטאניות לבין טכניקה, יכולת וסבלנות. אסור לעגל פינות". 
 
ולמי מותאם המסלול שייפתח בMuzik?
 
"למי שחולם להיות מעצב פסקול, לאנשי סאונד ומוזיקאים שמכירים את סביבת האולפן ומחפשים דרך להתפרנס. כל איש כזה שרוצה להרחיב את האופקים היצירתיים והתעסוקתיים שלו. זה מסלול לא קל, עם הרבה מאד עבודה ועם מעט מאד סלחנות לעצלנות ובינוניות".
 
ההרשמה ומבחני הקבלה למסלול החדש מתקיימים בימים אלה. לפרטים – 03-6961011.
פוסט פרודקשן? נמרוד מור! – חדשות מוזיקה