הרשמה לניוזלטר
מידע והרשמה ל -Muzik
שם
טלפון
מייל
נושא
שלח
דאפט פאנק | סקירה היסטורית של הדאנס לסוגיו
ליאור ברוש
| ראשון | 05.06.11 |
סקירה היסטורית של הדאנס לסוגיו

 חלק שלישי מתוך עבודת המחקר - "המעבר של דאפט-פאנק מסצנת האנדרגראונד למיינסטרים בעקבות האלבום homework"

אם נחלק את מוסיקת הדאנס לשתי קבוצות עיקריות, קבוצת ה"מיינסטרים" וקבוצת ה"אנדרגראונד", אפשר לומר שדאפט פאנק , בזכות homework , החליפו קבוצות . בפרק זה נבין מה מכתיב כל אחד מהזרמים
 


Underground – Ministry of Sound

מוסיקת "אנדרגראונד" נחשבת למוסיקה "מחתרתית" ופחות מוכרת. ניתן לשמוע אותה בעיקר במסיבות, הופעות ובתחנות רדיו קטנות, באותה תקופה.

בשנת 1997 מוסיקת האנדרגראונד של הדאנס הונעה בעיקר ע"י חברה גדולה בשם:

"Ministry Of Sound". חברה שהתחילה בשנת 1991 בתור חברת תקליטים ורשת מועדונים יוקרתית בעולם כולו, והתפתחה לאמצעי תקשורת כמו תחנות רדיו רגילות ואינטרנטיות ואף לערוץ טלויזיה.

באוספים שלהם מאותה שנה ניתן למצוא קטעים כמו:

 - Masters at Work – Voices in Your Mind (7:30) (Track No.10 in the "Ministry of Sound Presents: The Annual III", Released in 1997-11-03)

  Blue Boy – Remember Me (Sure Is Pure mix) (5:09) -

- The Source & Candi Statton – You Got The Love (6:17) {Track No.1&2 in the "Ministry of Sound - Dance Nation Vol.3 (Mixed By Pete Tong & Judge Jules)"} (1997)

דוגמאות  אלו מייצגות את התקופה, וסגנונן מתאים לזה שבאלבום "Homework".

 ניתן לראות בקטעים מייצגים אלה הרבה אלמנטים של מוסיקה שחורה, בעיקר סול וגוספל. כמו כן טכניקות ההפקה והסאונד הם "דטרויט טכנו'איות". כל הקטעים מלווים בזמרות ובגרובים קצרים שמורכבים בעיקר מאורגנים. ניתן לומר שההפקה "אלגנטית" מאוד, נקייה ומסודרת, הן מבחינת המיקס, והן מבחינת העיבוד והמבנה, ניתן לכנות זאת אפילו "קלאסי". מבנים מרובעים מסודרים נוחים לקליטה.

וסאונד נעים בלי שום כוונה לצרוח או לחרוג ממוסכמות המיקס ה"נכון".

באותה תקופה גם מתחיל הטראנס האירופאי לפרוח עם שמות כמו "טיאסטו", "פול אוקנפולד" ו"ארמין ואן ביורן". מכוון שסגנון זה רחוק יותר מדאפט פאנק החלטתי רק לציין את התפתחותו.

 Mainstream – Commercial (Pop)

מוסיקת "מיינסטרים" גם היא כשמה כן היא. המוזיקה שהזרם הכללי שומע. כלומר, רוב האוכלוסייה. ניתן לשמוע אותה בכל תחנות הרדיו, וכמו כן גם דרך קליפים בטלוויזיה. הקבוצה נקראת גם מסחרית כי היא מכניסה המון כסף, ובקיצור במילים פשוטות מדובר בלהיטים.

את הנתונים על הקבוצה השנייה אקח מ-[1]""CMS Dance Music Chart - The Top Hits of 1997

להלן מספר דוגמאות:

- Spice Girls – Wannabe (2:52) (Single in Virgin, Released during 1996 in Europe and in 1997 in USA)

 - Aqua – Barbie Girl (3:16) (Single in Universal Music, Released in 26/03/1997)

 - Robyn – Show Me Love (3:27) (Single in RCA, Released in 1997)

קטעי דאנס אלו נחשבים לפופ, או יותר נכון דאנס פופ. כל אחד מהקטעים הללו הגיע לעשירייה במצעד הבילבורד ("Top ten on the Billboard Hot 100"), וכמו כן גם למקומות הראשונים במצעדים שונים בכל העולם. המוסיקה הזאת נחשבת לזולה יותר אך מושלמת ומדויקת. ההפקה לא חדשנית במיוחד, אך הסאונד מצוין. ניתן לראות שהממוצע של אורך השירים קצר בהרבה ממוצע הזמן בקטע "אנדרגראונדי". הרעיון המרכזי של המוסיקה הזאת היא לתפוס אותך ולהדביק אותך בשיר.

גם כאן אפשר לראות זמרת בכל שיר אך בפופ הדאנסי זה לא מחייב.

 כיצד עשו דאפט פאנק את המעבר החלק בין שתי הסצנות האלו בעולם הדאנס?  בפוסט הבא ננתח מבחינה מוסיקלית והפקתית את ההצלחה של הקטע "Da-Funk", שיצא ב- 1997 כסינגל וגם באלבום homework

 המאמר נכתב במסגרת קורס פרספקטיבות מוזיקליות ב- "Muzik - בית ספר גבוה ליצירה והפקת מוזיקה", בהנחיית עמית הכט

 

  Top 30 Dance Music Chart - The Top Hits of 1997, Link: http://www.digitaldjstuff.com/DanceHits1997.htm [1]

  לכל הפוסטים בסדרה:

 חלק ראשון: פאנק מטופש

חלק שני: אירועים שקדמו לאלבום Homework של Daft Punk

חלק שלישי: סקירה היסטורית של הדאנס לסוגיו

חלק רביעי: ?...What Da Funk

חלק חמישי: Daft Punk - Homework | חלק אחרון

השאירו תגובה

לחצו על הכפתור על מנת להכנס באמצעות הפייסבוק שלכם בכדי להשאיר תגובה

Connect

לפוסט זה יש 0 תגובות