מוזיקאי קהילתי
חפש
מלאו פרטים
וניצור איתכם קשר בהקדם
שלח
הצטרפו אלינו
 width=

 
עמוד הבית    מסגרות לימוד    Muzik Pro    מוזיקאי קהילתי

מוזיקאי קהילתי


"מוזיקאי קהילתי" הינה תכנית הכשרה ייחודית, שנבנתה בשיתוף פעולה בין Muzik ל"מקור - העמותה לקידום יצירה מוזיקלית בקהילה". מטרת התכנית היא להקנות למוזיקאים פעילים את הידע, המיומנות וההתנסויות המעשיות הדרושים על מנת לשמש כמדריך מוזיקלי במערכת החינוך הבלתי פורמלית (במרכזים קהילתיים, כפרי נוער ומוסדות חינוך המיועדים לבני נוער שנפלטו ממערכת החינוך הפורמלית), מתוך דגש על עבודה מוזיקלית עם בני נוער בסיכון. התכנית מיועדת למוזיקאים בעלי אוריינטציה חברתית, השואפים לפתח לעצמם מקור עיסוק נוסף ורב סיפוק, בו יוכלו לממש ולפתח את כישוריהם המוזיקליים ובד בבד לקדם אחרים.


מוזיקאי קהילתי
תנאי הקבלה
בנוסף על מעבר מבחני הקבלה הבסיסיים ל - Muzik, על המועמד/ת ללימודים במסלול לעמוד בתנאי הסף הבאים:    

  שליטה בנגינה בכלי הרמוני אחד לפחות

  שליטה בשפת המוזיקה - תיאוריה והרמוניה (מועמדים שאינם עומדים בתנאי זה יוכלו להשלימו לפני תחילת לימודיהם או במקביל אליהם ע"י מעבר בהצלחה של מסלול יסודות מוזיקליים)

  השתתפות מוכחת בלימודי מוזיקה או לימודי סאונד במסגרת כלשהי (לרבות מגמת מוזיקה בתיכון) במשך שנה לכל הפחות או ניסיון מוכח של שנתיים לפחות בנגינה בהרכבים

 רקע במסגרת חברתית כלשהי (תנועת נוער / התנדבות / שירות לאומי)

 מעבר ראיון קבלה אישי עם מנהל פרויקט המרכזים המוזיקליים בעמותת מקור
פירוט תכנית הלימודים
התכנית* מתפרסת על שתי שנות לימוד, בהיקף של כשלושה ימי לימוד חלקיים, למשך שנתיים, כמפורט להלן:

שנה א'

בשנה זו מורכבת תכנית לימודיו של התלמיד מלימודי חובה ומלימודי בחירה:

לימודי חובה, בהיקף של 8 שעות לימוד בשבוע, המוקדשים להכשרה עיונית ומעשית ממוקדת בתחום ההדרכה הקהילתית:
מסגרת עיונית - קורס שנתי בנושא מושגי יסוד בהדרכה מוזיקלית - קהילתית (שעתיים בשבוע);
מסגרת מעשית - שבה יוצאים משתתפי התכנית להתנסות מעשית במרכזים מוזיקליים יישוביים (4 שעות בשבוע);
מסגרת הנחיה ותמיכה - בה מקבלים המשתתפים כלים מעשיים להתמודדות עם האתגרים שבהם נפגשו בעבודתם המעשית עם בני הנוער (שעתיים בשבוע).

לימודי בחירה משלימים
, בהיקף של 8 שעות לימוד בשבוע, המוקדשים לפיתוח יכולותיו המוזיקליות של התלמיד ולצבירת מיומנויות נוספות שיסייעו לו בעבודת ההדרכה. בחירת הלימודים המשלימים מתבצעת במפגש ייעוץ אישי, בשים לב לרקע הספציפי של התלמיד, ליכולותיו הקיימות ולכישורים הנוספים שברצונו לפתח, מתוך מסגרות הלימוד הבאות:
• פיתוח כישורי נגינה - מיומנויות נגינה / אלתור יצירתי / נגינה במבנים פופולאריים / נגינה עפ"י תווים / יצירה ונגינה ב - Ableton Live
• פיתוח כישורי שירה, כתיבה והלחנה - כתיבת טקסט / הלחנת טקסט / פיתוח קול קבוצתי / מוזיקת השורש
• פיתוח כישורי סאונד והפקה - תורת הצליל / Cubase / / הגברת מופע / הקלטות ועבודת אולפן / מבוא להפקה מוזיקלית
העשרה מוזיקלית ופיתוח אישי - פרספקטיבות מוזיקליות / התנהלות עצמאית כמוזיקאי

שנה ב'

שנת הלימודים השנייה מורכבת כולה ממסגרות חובה, המיועדות להקנות לתלמיד מיומנות מקצועית מעשית בתחום ההדרכה המוזיקלית הקהילתית:
שיטות להדרכה במוזיקה - קורס המיועד להקנות לתלמיד כלים מעשיים בעבודתו המוזיקלית עם בני הנוער, הן בהדרכת נגינה בכלים מוזיקליים והן בדרכים לגיבושו של הרכב מוזיקלי שלם.
פרויקט קבוצתי - מסגרת לימוד בה מתנסה התלמיד ביצירה ובהפקה של פרויקט מוזיקלי מקורי, החל משלב בחירת החומרים, עיבודם ופיתוחם המוזיקלי, דרך גיבושם בחדר החזרות ועד לתהליכי גימורם - הקלטות, עריכה ומיקס.
פרספקטיבות מוזיקליות - מסגרת להרחבת ההיכרות עם ז'אנרים מוזיקליים והקשריהם החברתיים והתרבותיים.
פרויקט קהילתי - עבודתו המעשית של התלמיד בשנה ב' ממוקדת סביב פרויקט, בו עליו לעבוד עם קבוצת נערים, לגבשם להרכב מוזיקלי ולהביאם למופע ו/או להקלטה והפקה.
הנחיה ותמיכה - המשכה של המסגרת אותה התחיל התלמיד בשנה א'.

* לתלמידי המסלול, השואפים להרחיב במקביל גם את כישוריהם המוזיקליים ו/או לסיים את לימודיהם בתואר BA, מוצעת האפשרות להשתתף בלימודי המסלול כנתיב במסגרתו של המסלול לתואר בוגר Muzik, או במסגרת המסלול המשולב לתואר בוגר Muzik ותואר BA במדעי הרוח והחברה של האוניברסיטה הפתוחה.


הצוות האקדמי

הצוות האקדמי, האמון על פיתוחו של המסלול ועל הדרכת המסגרות המרכזיות בו, מורכב משלושה אנשי מקצוע פעילים, שלכל אחד מהם ניסיון מעשי רב בהדרכתן של מסגרות מוזיקליות - קהילתיות:

אוריאל בן שבת - כחבר עמותת "ידידי בית חם" ייסד את "מקלט העצמאות" בירושלים - מועדון מוזיקה לבני נוער במצבי סיכון - ואת תכנית הסדנאות "בית היצירה". חבר מייסד של מכון בית חם להכשרת מדריכים חברתיים-טיפוליים; מרצה במכון בתל אביב ומנחה מדריכים. שימש כראש המינהל האקדמי בבצלאל, האקדמיה לאמנות ועיצוב. "עמית צדק" בממזרח שמש, המרכז למנהיגות יהודית-חברתית, שם גם יסד וניהל תכנית בתי מדרש "קהילות מאמינות בחינוך" להעצמת אחריות הורית בחינוך. מנחה קבוצות מוסמך, בוגר פילוסופיה וחינוך, ומדופלם בניהול מוסדות ציבור.

שרון בלנק - תרפיסט במוזיקה, בוגר מכללת לוינסקי, המתמחה בעבודה עם נוער בסיכון. בעל ניסיון בעבודה עם אוכלוסיות נוער במצוקה, נוער פגוע נפש ונוער מחונן. ניהל את תחום המוזיקה במרכז לנוער בסיכון 'מגדלור' בת-ים, המטפל בכ-100 בני נוער בעזרת מוזיקה ככלי מעצים דרך עבודה פרטנית, עם להקות, מקהלה והאזנה מודרכת. כיום אחראי שרון, במסגרת עמותת "מקור", על ניהול פרויקט "אופק מוזיקלי" במרכזי העצמת הנוער היישוביים.

אבי אלבז - מוזיקאי רב פעלים. בסיסט, מלחין, מפיק ומחנך מוזיקלי. בוגר Berklee college of music ולימודי קומפוזיציה אצל פרופסור אריק שפירא. כותב, מלחין ומפיק מוזיקה לתיאטרון, מחול ומגוון יצירות נוספות. ביצירתו העצמאית פועל בעיקר בסביבת המוזיקה הקונקרטית, ומשלב בעבודותיו כלים אקוסטיים עם עיצוב צליל אלקטרוני. בתחום המוזיקה הפופולארית, משתף פעולה עם אמנים רבים כיועץ, מפיק ומעצב צליל (הדג נחש, שוטי הנבואה, Infected Mushroom ועוד). כמחנך מוזיקלי עבד שנים רבות עם בני נוער, כמרכז מגמת המוזיקה בכפר הירוק, ולימד גם במחלקות למוזיקה באוניברסיטאות חיפה ובר אילן. משמש כמנהל הפרויקטים וההרכבים ב - Muzik.

מועדי פתיחה
המועד הקרוב לפתיחת המסלול: 6.11.16.
שכר הלימוד

תלמידי המסלול זכאים למלגת לימוד על סך 5,000 ₪ לכל אחת משנות הלימוד, המותנית בביצוען של המטלות המעשיות הכלולות בתכנית הלימודים.