אורי ליכטיק ו -
חפש
מלאו פרטים
וניצור איתכם קשר בהקדם
שלח
הצטרפו אלינו
 width=

 
עמוד הבית    חדשות    אורי ליכטיק ו -"ברתולינה"

אורי ליכטיק ו -"ברתולינה"

  אורי ליכטיק, יוצר פסקול ליצירתה החדשה של שרון אייל ''ברתולינה'' בביצוע להקת בת-שבע

ברתולינה, יצירתה החדשה של שרון אייל ללהקת בת שבע היא יצירה סוערת ואינטנסיבית המאתגרת את המבצעים והצופים ובודקת את קצה גבול היכולת שלהם. את הרקדנים היא משאירה חסרי נשימה לאחר שהם מתערבלים בחלל בקצב מסחרר תוך שהם יוצרים מבנים וצורות שמשתנים ומתעתעים.
בכתב ידה הייחודי מתכתבת אייל עם המחול האתני מאפריקה ומספרד, עם הריקנות של תרבות הפופ ועם תרבות המועדונים. די ג'יי אורי ליכטיק, גיא בכר (מפיק ומארגן אירועי אנדרגראונד אורבניים) ואהד פישוף - אחראים לפסקול המוסיקלי האקלקטי והעשיר, הכולל מוסיקה ספרדית, מוסיקה אלקטרונית, טכנו, רוק ישראלי אלטרנטיבי, מוסיקת אייטיז אלטרנטיבית ו- Bedroom Folk.
 
איך מתבטא שיתוף הפעולה שלך עם שרון בעבודה על "ברתולינה"?

"יש חיבור חזק מאד בין מוסיקה לתנועה בעבודה הזאת ויש בה אלמנט מאוד חזק של שבטיות ומינימליזם... אני מאמין שזאת גם היתה אחת הסיבות שפנו אליי.
הכוריאוגרפיה כבר הייתה בשלב די מתקדם, כשפנו אליי, אך השתנתה במהלך העבודה על המוסיקה ממש עד הרגע האחרון. שרון (אייל, כוריאוגרפית) וגיא (בכר, מפיק ושותף...) היו נוכחים ושותפים לכל תהליך "תפירת" הקטעים, הכל בסשנים לתוך הלילה ב Muzik עם אלמנטים חזקים של ביג מאמה... העבודה היתה בפורמט שאני רגיל אליו – דקס (dj decks) ולא מחשב, אבל בניגוד למה שאני רגיל זה לא היה סט מההתחלה שנוגן בפעם אחת עד הסוף, בין השאר בגלל שיש הרבה ז'אנרים (טנגו, פלמנקו, פופ, רוק, טכנו...). המהירויות לא שוות, אך בכל זאת כמעט כל הסט נוגן בהתאמת מהירויות בעזרת שימוש מאסיבי בלופים על cdj. בהתחלה עבדנו עם בחירת החומרים שכבר הייתה ואז התחלנו לנסות כל מיני דברים. השקענו מחשבה בכל מיקס ובסוף השתמשנו במחשב רק כדי ל"הדביק" את כל קבוצות הטרקים שעבדנו עליהם לכדי סט אחד"
 
מתי הצטרפת לתהליך היצירה?
 
"נכנסתי לעבודה בשלב שבו הכוריאוגרפיה והבחירות המוסיקליות כבר נעשו והרעיון היה ללטש את החיבורים המוסיקליים בין הקטעים, שהיו בסיסיים ופשוטים. עבדתי עם החומרים הקיימים (ותרמתי קצת משלי) - שיפרתי והארכתי את החיבורים שכבר היו כשבסופו של דבר מה שנוצר היה שמבחינה מוסיקלית החיבורים בחלקים מסוימים נהיו מהותיים וארוכים כמו היצירות הכתובות מראש. למעשה הפסקול של העבודה זה .dj set"
 
מה אתה מרגיש שיכולת לתרום כמוסיקאי שתחום התמחותו היא dj?
 
"ההקשר הפיסי-חווייתי הישיר שבין מוסיקה לבין ריקוד, והחשיבות האסתטית של הקשר והחיבור בין הקטעים בנוסף על החשיבות של כל יצירה כשלעצמה, שנראה שבד"כ זה הדגש במחול. זה התבטא גם בפידבק שקיבלתי מחלק מהרקדנים."
 
מה ההבדל שאתה רואה בתגובת הקהל בין מה שאתה עושה בר"כ לעבודה על ברתולינה?
 
"הפורמט הזה כ"כ מוזר לי שאני לא יודע מה להגיד על התגובה של האנשים... אני רגיל לראות אנשים זזים ופה אני רואה אותם לפני ואחרי המופע. באופן עקרוני אין מה להשוות בין מה שאנשים אומרים אחרי סט, בכזה פורמט או בהופעה, לעומת לראות בעצמך איך אנשים מגיבים למוסיקה.
מהתגובות שקיבלתי וממה שקלטתי באולם אנשים היו בצלילה רצינית וזה נובע בעיקר מהאסתטיקה הפראית והמהפנטת של הכוריאוגרפיה אבל גם מהחיבור שלה למוסיקה. השילוב של שני החושים האלה – שמיעה וראייה יצר את ההיפנוט הזה של הקהל."
 
'ברתולינה' תועלה במרכז סוזן דלל
תלמידי Muzik יכולים לרכוש כרטיסים למופע בהנחה (95₪ במקום 115₪)
בטלפון 03-5104037.
אורי ליכטיק ו -