אורי ברק מצטרף ל - Muzik – חדשות מוזיקה
חפש
מלאו פרטים
וניצור איתכם קשר בהקדם
שלח
הצטרפו אלינו
 width=

 
עמוד הבית    חדשות    אורי ברק מצטרף ל - Muzik

אורי ברק מצטרף ל - Muzik

  קבלו את אורי ברק. איש סאונד ומפיק מוזיקלי, מאושיות ענף הסאונד בישראל, המצטרף לצוות ההדרכה ב- Muzik.
אורי החל את דרכו בעולם האודיו עוד כנער, עת שימש כעוזרו של טומי פרידמן באולפני טריטון. עוד לפני הצבא הספיק לשמש כאיש הסאונד של להקת תמוז, הן באולפן והן בסיבוב הופעותיה. לאחר השחרור נסע אל מעבר לים ולמד ב- Institute of Audio Research בניו יורק. בשובו לישראל שימש בין היתר כאיש הסאונד של מועדון הפינגווין והקים, יחד עם רונן בן טל, את אולפני db, אך הצעה שלא ניתן לסרב לה הובילה אותו בין השנים 1984-1986 לבלות שנתיים באירופה, כאיש הסאונד של Minimal Compact, והוא חתום כמפיק מוזיקלי על תקליטיה המרכזיים של הלהקה הישראלית המצליחה ביותר בחו"ל מאז ומעולם, שיצאו לאור בתקופה זו. עם שובו לישראל שימש כטכנאי הקלטות ו- PA באלבומיהם ובהופעותיהם של אמני הרוק הבולטים בישראל, ביניהם משינה, רמי פורטיס, ברי סחרוף, החברים של נטשה, כרמלה גרוס וגנר, רוקפור, קורין אלאל, אהוד בנאי, אביתר בנאי ועוד ועוד. בין לבין הספיק לעבוד גם עם Toxido Moon, וכיום הוא הבעלים של אולפני קיצ'ה בפלורנטין.
 
ב- Muzik ישמש אורי כמנחה של תלמידי שנה ג' במסלול המלא ליצירה והפקה, בפרויקט הגמר שלהם.
אורי, מה מביא אותך ל Muzik ?

מהדברים ששמעתי על בית הספר וצוות המורים שבו, נשמע ש- Muzik הוא מקום שכיף ללמד בו, ושאכן נותן כלים אמיתיים לתלמידים להתפתח ולהשתלב בעבודה בתעשייה.
 
איך תעביר את הנסיון שלך לתלמידים ?
 
בגדול אני איש מעשי, יש לי נסיון של כ 30 שנה בעבודה. אני אשמח לענות וללמד את כל הנושאים בהם התנסיתי בהפקה, סאונד, אולפן ו – P.A. אשתדל לתת תמונת מבט חיצונית, להעלות בפני התלמידים את השאלות הנכונות ולהוסיף פרספקטיבה. העבודה שלי תתרכז מול תלמידי שנה ג' – הנחיה של פרויקט הגמר - האלבומים עליהם עובדים התלמידים בצוותים כעבודה המעשית המסכמת של המסלול המלא.
 
אתה איש של דיגיטל או של אנאלוג ?
 
אני עובד הרבה בסביבה אנאלוגית באולפן שלי, וזה סאונד שאכן מאפיין אותי. עם זאת כל האפשרויות קיימות בעבודה שלי, מ - Full analog דרך full digital ועד כל שילוב ביניהם.
בלימודים נעבוד בסביבה הדיגיטאלית, מול המחשב, ונתייחס לנושא האנאלוג כ"צבע" שניתן להשתמש בו בהתאם לצורך.
 
תלמיד שאין לו ציוד אולפן בשווי עשרות אלפים - האם הוא יכול להגיע לתוצאות שמתחרות ברמה הראשונה של השוק בארץ ובעולם ?
 
 
בראייתי - חד משמעית כן. מה שחשוב בעבודה הוא להשתמש במשאבים הקיימים תוך סקרנות וחיפוש מתמידים. מגבלות יכולות דווקא להפוך לעזר רב בעבודה, כאשר הן דורשות ממך למצות תהליכים של חיפוש עד תום כדי להגיע ליעדים המבוקשים.
בכלל, אני חושב שמי שרוצה לעבוד בהפקה ובסאונד צריך להיות בעל סקרנות ונטייה לחיפוש בלתי פוסק. יכול להיות שתעבוד באולפן של מיליון דולר, ודווקא זה יגרום לך להיות "שבלוני" בעבודה, כך לעתים נתקלים בתופעה של מפיק ש"נתקע" על סאונד ושיטות עבודה מאוד מסוימות בהפקות רבות, וגם עם אמנים שונים הדברים נשמעים דומים ומתודיים. ניתן לומר שמגבלות של ציוד עובדות לטובת המוזיקה.
 
תודה רבה לאורי, מצפים בכיליון עיניים (ואזניים), לעבודה עימך ב Muzik!
אורי ברק מצטרף ל - Muzik – חדשות מוזיקה