לאן רצים Racing Beat? – חדשות מוזיקה
חפש
מלאו פרטים
וניצור איתכם קשר בהקדם
שלח
הצטרפו אלינו
 width=

 
עמוד הבית    חדשות    לאן רצים Racing Beat?

לאן רצים Racing Beat?

   
מה מצבו העדכני של ז'אנר הטראנס? האם הצליח לשמר את האנרגיה והמחתרתיות שאפיינו אותו בתחילת דרכו? את החיבור לקוסמיות ולמוזיקה השבטית? האם השכילו יוצריו העכשוויים להתחדש ולהשתכלל מבחינה יצירתית והפקתית?
 
שיקו ברקוביץ' ואיתן רוזנטל, שני בוגרי Muzik, לא צמחו מסצנת הטראנס, לפחות לא מבחינה מוזיקלית. ברקוביץ' היה בהחלט בליין מסיבות אדוק, אבל מוזיקלית הוא בא ממקומות אחרים, מהמטאל ומהרוק. הוא ניגן גיטרה, כתב שירים. רוזנטל בכלל גדל על מוזיקה קלאסית ולמד ג'ז. כלי הנגינה שלו לפני שגילה את המחשב היה הסקסופון. שניהם התאהבו במוזיקת הטראנס והחליטו לממש את האהבה הזו ולהקים את Racing Beat.
 
שיקו, איך הגעתם ליצור דווקא טראנס?
 
הכרנו ב-Muzik. שנינו באנו מכיוונים שונים לחלוטין, אבל הרגשנו שיש חיבור. שנינו אהבנו טראנס, למרות שגם שם באנו מקצוות שונים. אני התחברתי לטראנס כבליין שאוהב Goa ו-Dark, דברים אפלים יותר. איתן אהב טראנס מלודי ומובנה. דברים כמו Shpongle או Infected Mushroom.  הוא כבר בסביבת אולפן מגיל 16 ויש לו שליטה בתחום. לי היה ידע אנציקלופדי של סגנונות וטראקים ואמנים. התחלנו עם לעשות שיעורי בית ביחד וישר היה חיבור. משם פשוט המשכנו לעשות טראקים. בעקבות הלימודים גם אני התמקצעתי באולפן ואיתן למד סגנונות ואמנים. מההתחלה הלכנו על טראנס, מתוך האהבה שלנו למוזיקה, והתחלנו ליצור טראק אחרי טראק. כל אחד באולפן שלו עם לפחות 2-3 סשנים משותפים בשבוע באולפן של איתן, שבהם עוברים על כל הרעיונות ומלטשים אותם עד שיש טראק. בערך בחצי הדרך הבנו שיש לנו משהו שצריך להוציא. התחלנו לחשוב על שם, על קונספט, על קליפים ועל עמוד פייסבוק. על איך לצאת עם המוזיקה שלנו לעולם. המשכנו לעבוד ופיתחנו משמעת ברזל. אנחנו עובדים על הפרויקט 6 שנים ולא מפספסים יום אחד באולפן. עובדים כל יום. זה חשוב וגורם להתמקצע ולחדד רעיונות. לרדת לרזולוציות קטנות ולא לוותר על אף טראק עד שהוא לא יישמע בדיוק איך שאנחנו רוצים. האולפן של איתן במושב, אז יש לנו שם את כל השקט לרדת לפרטים הקטנים שצריך לרדת אליהם אם רוצים ליצור מוזיקה אלקטרונית טובה ולא שבלונית. לפעמים אנחנו יכולים לעבוד על קטע מסוים שבועות.   
 
יש הבדל מבחינתכם בין אולפן 'ביתי' לאולפן 'מקצועי'?          
 
מבחינתנו אין הבדל. לא מבחינת חסכון הזמן ולא מבחינת איכות. זה הכול פונקציה של המקצועיות שלך כיוצר והיא מתחלקת לשני תחומים. מצד אחד הפרפקציוניזם והידע והחתירה להגיע בדיוק לתוצאה שאתה רוצה לשמוע. מצד שני, המשמעת לעבוד כל יום על המוזיקה שלך כמו ספורטאי או נגן. רק ככה אתה משתפר ומתמקצע. רק ככה אתה לא נעשה חלוד. ואז האולפן הופך לכלי, כי זה מה שהוא. מפיק אלקטרוני טוב יכול להפיק מכל אולפן תוצאה טובה. כמו שגיטריסט טוב יכול לעשות זאת על כל גיטרה. זה לא אומר שאין גיטרות טובות יותר או אולפנים יותר מאובזרים, אבל הם לא יעשו בשבילך את העבודה. הם לא המפתח למוזיקה איכותית. ככה לפחות אנחנו רואים את זה. 
 
בהקלטות, אולפן מקצועי כן יכול לשחק תפקיד, אבל כאמצעי. את רוב הכלים, כמו דיג', גיטרה או סקסופון אנחנו מקליטים באולפן שלנו. אבל אם נקליט זמרת, נעשה את זה באולפן גדול, כי צריך את החלל ומיקרופונים ספציפיים כדי להגיע לסאונד שאנחנו רוצים. את ההקלטה אנחנו לוקחים לאולפן שלנו, מלטשים אותה ומתאימים אותה לטראק. כלומר האולפן המקצועי הוא רק עוד כלי מבחינתנו.
 
יש ב- Racing Beat רצון לחדש בטראנס או לדבוק במסורות שלו?
 
הכוונה שלנו היא לעשות טראנס טוב, אבל גם לנסות להביא לטראנס איכויות וחדשנות סאונד של יוצרי Idm כמו Clark או Venetian Snares או Anstam. הטראנס הוא סגנון שבטי ולכן במהותו מתמקד בנאמנות למקור ובאותנטיות, כמו הבלוז או המטאל. פרפקציוניזם היא לכאורה לא העניין, אבל אנחנו רוצים לבדוק האם חייבת להיות סתירה בין השניים. מבחינתנו אפשר לעשות טראנס מעולה עם סאונד מאתגר ואקספרימנטאלי. דבר אחר הוא להוסיף כלים אקוסטיים לטראנס. בזה אנחנו לא מחדשים. הרכבים שאנחנו אוהבים ושחקרנו ולמדנו היטב, כמו Shpongle או Infected Mushroom היו שם כמובן לפנינו. אבל זה חלק מהותי מהקונספט שלנו ואולי אנחנו יכולים להוסיף.
.
מה  השלב הבא? כהרכב שעדיין לא הופיע, יש לכם לא מעט לייקים בעמוד הפייסבוק...
 
בשנתיים האחרונות אנחנו עסוקים גם בלהוציא את Racing Beat החוצה. אנחנו אוהבים לעבוד עם חברים, 'מעגל היועצים' שלנו. זה מתאים לשבטיות של הטראנס, למחתרתיות שלו במיטבו. אז אח של איתן עצב לנו את הלוגו, וחבר שלי אחראי לצילומים, לקליפים ולעמוד פייסבוק. אנחנו כל הזמן מזמינים חברים לאולפן לעזור לנו להכריע בהתלבטויות. לפני שלושה חודשים התחלנו לעבוד על מופע. יש לנו הזמנות להופיע מיוון, מפורטוגל. ישראל היא מרכז ההתמקדות שלנו, אבל אנחנו רוצים להוציא את Racing Beat גם החוצה. המחשבה היא להוסיף וי ג'יי. להשקיע בוויז'ואל ובתאורה. על במות קטנות נופיע כנראה לבד - רק אנחנו, עם לייב אבלטון, גיטרה וסקסופון. על במות גדולות אנחנו רוצים לצרף נגנים - דיג', כלים נוספים, זמרת. זה הדבר המרכזי שאנחנו עסוקים בו כרגע. מקבלים תגובות בלתי צפויות על העבודה הקשה. יש אנשים שאוהבים אותנו באיראן למשל. או ממרוקו. מקומות כאלה. זה יפה שמישהו שומע אותך ומתחבר במקומות שלא חשבת.
 
לסיום, יש לכם עצה למפיקים מתחילים באולפן הביתי?
 
מעבר למשמעת עבודה, אולי הכי חשוב זה לא ישר ליצור. להבין ולנתח קודם טוב את הרפרנסים שלך, ולא להשתמש רק ברפרנסים אלקטרונים. לא ללכת על חיקוי. לא לחשוב שטוב להיות שבלוני. אם הקיק שלך נשמע כמו קיק אחר אז תעבוד עוד קצת על סינטזה ותפיק קיק עם נגיעה מיוחדת. צריך להקפיד שתהיה כל הזמן תנועה בסאונד. אפילו במהלך אותו הטראק. את התגובות הכי טובות שלנו קבלנו דווקא על DIT, טראק שעבדנו עליו חודשים והוא כל הזמן משתנה. זה טראק לא קל אבל אנשים ראו שיש שם ניסיון וגם יכולת להביא משהו אחר. זו עבודה קשה וסיזיפית, אבל זה מה שגורם לאנשים בסוף להקשיב. צריך ליצור קונפליקט, לספר סיפור, לחקור ולעבוד כל הזמן, לחבר דברים שלא מתחברים.      
 
המלצות מוזיקה? למה אתם מקשיבים?
 
הרבה לטראנס כמובן. יש יוצרי טראנס עכשוויים שאנחנו אוהבים ומקשיבים להם. אין ממש חידושים בטראנס של היום, אבל אנחנו אוהבים את הסאונד של Upgrade או של Shivax, בחור מירושלים. אלה אנשים שכל הזמן מגניבים חידושים למוזיקה שלהם ועושים דברים מעניינים.
 
חוץ מזה אנחנו כל הזמן חוזרים לשורשים. ל-Pantera ול-Korn (שיקו) ל-Shpongle ול-Infected Mushroom (איתן) ותמיד חוקרים ומגלים משהו חדש. אלה יצירות מופת בשבילנו.
 
להמשך האזנה
 
(Y (Official Video של Racing Beats

 לאן רצים Racing Beat? – חדשות מוזיקה