יש מעט מאוד המצאות בהיסטוריה שניתן לומר עליהן ששינו את פני האנושות.
תארו לעצמכם איך היינו חיים ללא חשמל, בלי הגלגל, מאוחר יותר הגיעה הטלוויזיה הצבעונית שהביאה עידן חדש של תקשורת לעולם, יכולים לדמיין את עצמכם יומיים בלי סלולרי ?
כך גם בתחומים שונים – פני תחום הדיג'יי של 1989 נראו בנאליים מאוד: זוג פטיפונים עם יכולות שתלויות בעיקר במי שמנגן עליהם, מיקסר אחד. זהו.
מאז ועד היום התחום עבר מהפכה אדירה, כמו כל תחום המוסיקה בעשרים ומשהו שנים האחרונות.
הקומפקט דיסק נכנס לשימוש (וחבל.. א.ג), יכולות חדשות נוספו לדיג'יי שהפך עם השנים ממחליף תקליטים בעל יכולות טכניות, למפיק בזמן אמת ברמה כזו או אחרת.
Native Instruments המציאה את הגלגל מחדש.
למה מחדש ?
בדומה לאפל שייצרה את האייפד הראשון לפני כ3 שנים למרות שהעולם ידע טאבלטים כבר עשור קודם, הבינה NI שלא מספיקה המצאה טובה, צריך להפוך אותה לנגישה עבור כ-ו-ל-ם.
Kontrol F1 הוא קונטרולר חדש, ומעבר לסקס אפיל הצבעוני שלו, הוא מספק יכולות הפקה בזמן אמת עבור הדיג'יי.
הגישה אומרת, בואו ונשמור על צורת העבודה המסורתית אליה אתם רגילים, אך בנוסף, תקבלו כלי משחית שיאפשר לכם לעשות בזמן אמת כמעט כל מה שעולה על דעתכם.
Kontrol F1 שולט למעשה על תכונת ה Remix Deck החדשה בטרקטור, ומאפשרת זרימת עבודה אבלטונית מאוד.
4 ערוצים נפרדים בכל remix deck מאפשרים דגימה בזמן אמת, מניפולציות שונות (שינוי גובה צליל, הארכה או קיצור של הדגימה, נגינה והטרגה בדרכים שונות, שליחה לאפקטים באופן אינדיבידואלי ועוד ועוד) ונגיהנ של לופים ודגימות בתאום וסינכרון מושלם מול חומרי גלם קיימים ו/או קטעים מוסיקליים.
כל אחד מהערוצים האלה מאפשר שליטת עוצמה באמצעות פיידר, ושליטת פילטר באמצעות נוב נפרד.
את שלל האפשרויות שהקונטרולר מכיל יהיה לי קשה לשפוך כאן במסגרת היריעה שהוקצבה לי, אבל אם תעיפו מבט בסרטונים שהכנתי עבורו, אין לי ספק שתתרשמו מאוד ממה שהוא מציע.
מעבר לכך, מדובר בשלט מידי לכל דבר שיכול במקביל להיות קונטרולר לתוכנת טרקטור – לשלוט על תוכנה אחרת.
הצבעים תחת 16 הפאדים שלו הם רק הדודבן שבקצפת, ומעבר ליכולת של הדיג'יי להתמצא בקלות בתכולת כל תא, אי אפשר להתעלם שהם פשוט נראים טוב בעמדה חשוכה.
אז נכון, אפשר לחיות גם בלעדיו (וגם בלי סלולרי…) אבל אני אצטט את אחד המשפטים הכי נכונים ששמעתי מאחד המשתמשים רגע אחרי שניגן איתו לראשונה : "מהיום זה יהיה כל כך משעמם לנגן רק שני קטעים במקביל".
לא יכולתי לנסח את זה טוב יותר…