סדנת כתיבת טקסט ב'
חפש
מלאו פרטים
וניצור איתכם קשר בהקדם
שלח
הצטרפו אלינו
 width=

 
עמוד הבית    סדנת כתיבת טקסט ב'

סדנת כתיבת טקסט ב'

סוג: סדנת בחירה
מיקום בתכנית הלימודים המלאה סמסטר ב' ומעלה
מדריכ/ה: טל גורדון 
קרדיט אקדמי:   3 נ"ז
____________________________________________

אחרי שעסקנו במהלך הסמסטר הראשון בחפירה עמוקה פנימה, לתוך האמירה האישית והקול הייחודי של כל משתתף, מציעה סדנת ההמשך סדרה של גירויים חדשים שלוקחים אותנו להתכתבות עם זירות חיצוניות לנו, כדי למצוא את האמירות החדשות שלנו, ולא לחזור על עצמנו ככותבים וכיוצרים.
בין היתר נתכתב לאורך הסמסטר עם סיפור מקראי, נצא למוזיאון כדי להגיב בכתיבה לגירויים ויזואליים, נסמפל קולות של אנשים אחרים, נטעם מצורת כתיבה קלאסית כמו סונטה, והכי חשוב, נחזור למסגרת שמייצרת פוריות ומסייעת לנו להמשיך ולכתוב.

היקף
3 שעות בשבוע לאורך סמסטר (13 שבועות).
נושאים
חזרה ורענון: כלי הכתיבה ומתודת העבודה שייצרנו בסמסטר הראשון, תרגיל 48 שעות סרט
א. כתיבת משפטים מורכבים, תרגיל למה-כי, שירת הסטטוס
ב. תרגיל מתוך החוויה - כתיבת הווה משכנע
ג. תגובה יצירתית: ציטוט, התכתבות, מחווה, תרגיל נייט-הוקס
ד. לדבר בשם, בהשראת תום וייטס ו-strange fruit
ה. מפגש בחוץ - סמפול, תרגילי האזנה בלתי סלקטיבית
ו. התכתבות עם סיפור מקראי
ז. התכתבות עם דימויים ויזואליים: מפגש במוזיאון
ח. בת סונטה - התכתבות עם סוגה קלאסית
ט. תמונת ילדות, התכתבות עם צילומים ביתיים, לפרק ולהרכיב תמונה מחדש
י. הדרך הביתה
יא. עוד על הפרק, וישולבו על פי הזמן והסדר הנכון לכל סדנה: סיור כתיבה ברוטשילד// שם בדוי// ילדות בשלוש נקודות מבט// משימה חיובית - בדיקת המיתוס הטוען שכתיבה באה רק ממקומות קשים וכואבים// פתקים על המקרר// פרגמנטים// הסיכום היומי// זום אין זום אאוט// עשרת הדיברות או שבעת החטאים


שיטת הלימוד

כל מפגש כולל את המרכיבים הבאים:
1. פתיחת נושא חדש; 2. התנסות ותרגול מעשי; 3. משימת בית; 4. פידבקים של המדריכה והתלמידים על משימות הבית.

תנאי קבלה

סדנת כתיבת טקסט א'

דרישת גמר

תיק עבודות הכולל מגוון טקסטים מקוריים.

מועד הפתיחה:

פברואר / יוני / אוקטובר