הרשמה לניוזלטר
מידע והרשמה ל -Muzik
שם
טלפון
מייל
נושא
שלח
הסאונד העתידי של לונדון, ישר ממנצ'סטר
שגיא בלומנפלד
| רביעי | 20.07.11 |
הסאונד העתידי של לונדון, ישר ממנצ'סטר

חלק ראשון מתוך עבודת המחקר של שגיא בלומנפלד על "Life forms" של Future sound of London

Life forms הוא אלבום מנצנץ עם מלודיות שקופות אווירה לחה ואטמוספרה שלווה. רצועות שנכנסות ויוצאות מבלי התחלה אמצע וסוף. באלבום זה המאזין יכול לקבל הבלח של מלודיה שמימיית שמוחבאת בתוך סביבת סאונד עילאית.
השילוב המוצלח בין בריאן דוגאנס, המוח מאחורי האלקטרוניקה והסאונד, לבין גרי קוביין, הפילוסוף שאחראי על התחושות והרגשות, מייצר את הסאונד העתידי של לונדון (לא משנה שמקורו בעצם במנצ'סטר) שיונק מבריאן אינו ומשפיע בין היתר על אינפקטד משרום.


פיוטשר סאונד אוף לונדון (f.s.o.l) הוא צמד אלקטרוני בריטי, שמורכב מגרי קוביין ובריאן דוגאנס. לעיתים טועים ומתייגים אותם כאמבייאנט, למרות שהצמד מסרב לשייך את עצמו לז'אנר מסויים. ואכן, f.s.o.l מכסה שטחים רחבים של מוסיקה אלקטרונית כמו אמביינט טכנו, דראם אנד בייס, טריפ הופ, דאב אמביינט. הצמד מגיע מעולם הסאונד (נוצרה להם תדמית של עושי מיקסים) , ונהנה לערוך ניסויים ומשחקי סאונד שונים. התפתחות  הז'אנר החלה בשנות ה-90, תחום המחשבים החל מתפתח במהירות, עידן האינטרנט נפתח ותפס תאוצה וגם תחום משחקי המחשב. בהמשך ישיר לכך,  המוסיקה אלקטרונית והטכנו החלו זוכים לחשיפה ולצבור פופולריות במערב.

 f.s.o.l נוסדה במנצ'סטר אנגליה באמצע שנות ה-80. דוגאנס החל ללמוד את משחקי האלקטרוניקה והסאונד והחל למעשה להשתמש במוזיקה אלקטרונית בעבודתו כדיג'יי וסאונד מן במועדונים מקומיים.

ב-1988 דוגאנס עבד על פרוייקט לחברת הגרפיקה סטאקר - התוצאה הייתה stakker humanoid  .במהלך שלוש השנים הבאות הפיקו הזוג מוסיקה תחת כינויים שונים.

 Stakker humanoid נכנס למצעד הבריטי ב-92 לאחר פריצת הדרך באמביינט דאב טרק. השחרור הרשמי הראשון שלהם היה papua new guinea אשר בטרק זה הם סימפלו את הקול של lisa gerrard שחזר בלופ לכל אורך הטרק.

Virgin records חיפשה באותה תקופה להקות אלקטרוניות ובמהירות החתימו אותם. עם החוזה החדש ביד הם מיד החלו להתנסות ולעשות מוזיקה והוציאו אלבום נוסף שנקרא tales of ephidrima ששוחרר תחת כינוי של הלהקה בשם amorphous androgynous .

Life forms בא בעקבות האלבום הזה ב1994 וזכה לשבחים רבים העבודה החדשה כללה שימוש לא קונבנציונלי של פרקשן משובץ במקטעי אמביינט. האלבום נכנס ל-10 האלבומים הגדולים במצעד של בריטניה.

הרכבים דומים שפעלו באותה תקופה ונחשבים פחות או יותר לאותו דור של מוסיקאים הם aphex twin ו orb .

 

בפוסט הבא נבין מה הפריע לגרי ובריאן במוזיקת הדאנס, וכיצד הם החליטו לפתור את זה במוסיקה החדשה שייצרו. נבין מה חלוקת הכוחות בתוך ההרכב, ממי הושפעו ומה הופך את היצירה שלהם למרתקת במיוחד

 

 

המאמר נכתב במסגרת קורס פרספקטיבות מוזיקליות ב- "Muzik - בית ספר גבוה ליצירה והפקת מוזיקה", בהנחיית עמית הכט


 לכל הפוסטים בסדרה:

חלק ראשון: הסאונד העתידי של לונדון, ישר ממנצ'סטר

חלק שני: Future Sound Of London -תפיסת עולם והשפעות

חלק שלישי: סקירת היצירה - Life Forms של FSOL

חלק רביעי: Future sound of London - ציטוטים נבחרים

  פוסטים קשורים    הכול אודות דטרויט טכנו | העיר בה הכל התחיל | מילון סגנונות וז'אנרים | Brian Eno - Less is More | הפרקטיקה של הטכנו | המחשבה שהשפיעה על בריאן אינו, המחשבה שיצר | על האלבום Before and after science | 1515 מילים על ביורק ועל מדולה - חלק שלישי | 1515 מילים על ביורק ועל מדולה - חלק שני | בריאן אינו כוכב עליון | Brian Eno סולן. בעצם מפיק. לא, סופר. סופית - וי ג'יי | Future Sound Of London -תפיסת עולם והשפעות | Future sound of London - ציטוטים נבחרים | Let Us Play - COLD-CUT N' PASTE | different trains - על המינימליזם והעדרו ביצירה | על המינימליזם באומנות הפלסטית | על מה אנחנו מדברים כשאנחנו מדברים על מינימליזם? | Let us play | Coldcut - סקירת האלבום חלק ב' וסיכום | השפעות על Coldcut | 'רכבות שונות' - ניתוח היצירה (לא) למוזיקאים בלבד | סקירת האלבום Let us play של Coldcut | סקירת היצירה - Life Forms של FSOL | סטיב רייך - רכבות שונות | מונחים במוזיקה אלקטרונית | עיצוב אוירה באמצעות מוזיקה | איזה מין טריפ זה Voyage 34? | Consumed by Plastikman | חלק שלישי – ההשפעות
השאירו תגובה

לחצו על הכפתור על מנת להכנס באמצעות הפייסבוק שלכם בכדי להשאיר תגובה

Connect

לפוסט זה יש 0 תגובות