שלום חדר מורים – חדשות מוזיקה
חפש
מלאו פרטים
וניצור איתכם קשר בהקדם
שלח
הצטרפו אלינו
 width=

 
עמוד הבית    חדשות    שלום חדר מורים

שלום חדר מורים

  להתראות לספסל הלימודים, שלום לחדר המורים - אור רווה ועומר טייאר מצטרפים לצוות ההוראה של Muzik.

בחודש שעבר נפתח סמסטר החורף-אביב החדש ב-Muzik ובמהלכו השתלבו בצוות המורים שלנו שני בוגרים וותקים, אור רווה ועומר טייאר, שיחדיו מספרים לנו כאן על המעבר מספסל הלימודים לחדר המורים וגם על עבודתם עם שתי תוכנות היצירה וההפקה המרכזיות בבית הספר

- נפתח אולי בשאלה לשניכם: עד כמה היה לכם מוזר, או לא, לשבת ב"ישיבת מורים" לצד מי שרק לפני כמה שנים הדריכו אתכם למעשה?

אור רווה: "במיוזיק אני עובד כמתרגל בתחום הסאונד כבר כמה שנים ולכן המעבר מתלמיד למורה מן המניין היה הדרגתי והיה לי זמן רב להתרגל. בעבר העברתי גם קורס DJ וחנכתי לשמחתי הרבה את פרויקט הגמר יוצא הדופן של דולב לקסר. בעיני הצד הכי חזק של מיוזיק היה ונשאר סגל ההדרכה ואני שמח מאד להצטרף ולעמוד בשורה אחת עם אנשים מוכשרים יצירתיים ומעוררי השראה כמו המדריכים שלימדו אותי, שרובם דרך אגב עדיין מלמדים בבית הספר".
עומר טייאר: "גם לי זה נוח מאוד - האופי של המדריכים במיוזיק מעולם לא היה דידקטי מדי או חמור סבר ושיתופי פעולה בין סטודנטים למורים קורים במיוזיק הרבה, בלי צורך בגבולות המסורתיים והנוקשים של 'מורה/תלמיד'. בכל שנה יוצא לי לראות תלמידים שלי לשעבר מתרגלים סטודנטים צעירים מהם, או נותנים שיעורים פרטיים במסגרת מיוזיק - זה תהליך טבעי ונכון לכל מערכת".

- כיצד מבחינתכם מיוזיק השתנה והתפתח מהתקופה בה אתם הייתם סטודנטים במקום?

רווה: "בית הספר עבר דרך ארוכה מאז היותי תלמיד. המוסד גדל פי שניים, נרכש ציוד רב ובהחלט אפשר להפיק פה היום אלבום ומופע ברמה מקצועית גבוהה מאד. אני שומע זאת גם לפי הרמה של עבודות הגמר של התלמידים, שהולכת ועולה משנה לשנה. כיום גם יש יותר מסלולים וקורסים המותאמים לסוגי היוצרים השונים שלא היו בתקופתי, וניתן להתמחות כמבצע או כמפיק ולשתף פעולה עם אחרים מהצד השני".
טייאר: "השינוי הוא תהליך מתמיד ולא אירוע שבין תקופות. בעידן בו הכל משתנה ומתפתח במהירות מדהימה - גם אופנות מוזיקליות וגם טכנולוגיות אולפן - צריך לשאוף לתת לסטודנט כלים רלוונטים לסביבה בה אנו עובדים ויוצרים. זאת לצד קורסי ליבה למוזיקה, בהם לומדים את ה'שפות העתיקות' - תיאוריה מוזיקלית, הלחנה במבנים פופולריים ועוד. מיוזיק תמיד היה מעודכן ורלוונטי לסביבה ולדרך שבה יוצרים מוזיקה בימינו - קורס אייבלטון זו דוגמא מעולה.
לטעמי השינוי היה ותמיד יהיה מחוייב המציאות, ועל אחת כמה וכמה באמנות וביצירה.♫♪ Times they are a changin♪♫"

- עומר הזכרת את אייבלטון ואני מבין שזו ההתמחות של אור למעשה, שמעביר קורסים על התוכנה המעולה במסלול ההפקה ובמסלול הערב. ממש החודש יוצאת סוף סוף גרסא 9 החדשה! ממתי אתה בעצם משתמש בתוכנת ההקלטה והביצוע החי הזו?

רווה: "אם אני לא טועה זו היתה גרסא ארבע כשהתחלתי להשתמש באייבלטון לייב כתלמיד בסוף שנה א' במיוזיק. באותו זמן הייתי בצמד בשם Guava Groove יחד עם לירן קהת, כשהרעיון של ההרכב, רעיון שמהווה חלק עיקרי ביצירה שלי עד היום, היה לשלב נגינה בכלים חיים עם ביטים אלקטרונים ומחשבה 'דיג'ייאיסטית'. מהר מאד גיליתי שלי לפחות הקיובייס לא מספקת אותי כפלטפורמה להופעה והעברתי את המופע לאייבלטון לייב. מאז ועד היום אני משתמש באייבלטון ככלי הפקה, יצירה ונגינה. למשל היום אני חבר בהרכב בשם Una Selva - טריו פולק-אלקטרוני בשיתןף עם רועי ירקוני וסוואנה צבי נבון, שם אני משתמש באייבלטון על מנת לנגן חלקים שונים מהליווי לפי מבנה, לסמפל ולהפעיל אפקטים על השירה.
הפילסופיה שלי לגבי השימוש באייבלטון היא שלא צריך לפתוח המון תוספי תוכנה, פלאגינים, אלא להשתמש בכלים המובנים ולעבוד איתם בצורה אלגנטית ופשוטה. חשוב מאד לאבלטוניסט לפתח את ארגז הכלים שלו שזה presets ו-instrument racks היחודיים לו".


- גם תוכנת היצירה וההפקה המרכזית האחרת במיוזיק שודרגה לאחרונה - קיובייס 7. עומר בתור אחד ממדריכי ומתרגלי הקיובייס בבית הספר, מה דעתך על השינויים האחרונים?

טייאר: "אין ספק שזאת קפיצת מדרגה משמעותית. אחרי השיפורים שהוכנסו בגרסאות חמש ושש כמו סייד-צ'יין מובנה ו-Flex Time לאודיו, שבהחלט מקל על החיים, שמחתי לגלות שבגרסא שבע שופר משמעותית גם המיקסר המובנה וכעת הוא מדמה עבודת אולפן אנלוגית בצורה אמינה יותר. ה-EQ המובנה בתוכנה השתפר פלאים, ערוץ האפקטים החדש הוא פתרון מעולה וחסכוני במשאבי מערכת למיקסים גדולים, ערוץ האקורדים החדש הוא להיט היסטרי ועוד דבר אחרון, אבל חשוב מאוד - פעולת הסיכום, מיקסדאון, נשמעת טוב בהרבה בגרסא 7!".

- אני יודע שאתה מתרגל תלמידים בקיובייס כבר מספר שנים, עוד לפני הצטרפותך לצוות המורים הקבוע. אילו שיעורים וקורסים אתה מלמד אם כך בסמסטר החדש?

טייאר: "קיובייס עודנה הפלטפורמה המרכזית בשני קורסים שאני מעביר - האחד הוא קצר ובן שבעה מפגשים בלבד, כשהמטרה היא לתת לסטונדטים כלים וטכניקות על מנת להוציא מקיובייס את המירב בזמן מועט יחסית. כמו כן הקורס הקצר והמרוכז מספק אפשרות להיכנס לעולם היצירה גם למי שלא יכול, או לא רוצה, להתחייב למסגרת מקיפה ואינטנסיבית.
הקורס השני נקרא 'יצירה באולפן הביתי' וזהו קורס מקיף על סביבת העבודה ואופי העבודה באולפן הביתי המודרני - מהכרת רכיבי המחשב והאולפן, דרך שפת MIDI, כלים ווירטאולים, אודיו ועוד.
אני גם ממשיך בשיעורי תרגול לקורסים בתחום ההקלטות והמיקסים, בהם הדגש הוא על עבודה בזמן אמת והדרכים השונות בהן אנו משתמשים בטכנלוגיות אולפן שונות - מהצבה נכונה של מיקרופונים עבור הקלטת פסנתר, למשל, ועד לשימוש נכון באפקטים בעבודת המיקס".

- אם נצא רגע מחוץ לכותלי Muzik, ספרו לנו מהם הפרוייקטים המוזיקלים האישיים שלכם כרגע?

רווה: "מרכז היצירה שלי כיום זה המוזיקה שלי כ-Dubtazer, שנעה על הסקאלה של מוזיקת ה-Bass הכוללת בחובה את ה-Glitch hop, Dubstep, Trap וחבריהם. בסוף מאי יוצא ה-EP השני שלי תחת Dubtazer".
טייאר: "אני ממשיך עם העשייה הטבעית שלי - חומרים מקוריים ובעברית וכמו כן אני עובד כרגע על פרויקט חידושים, שאני מקווה שאוכל להרחיב עליו יותר בעתיד בקרוב. אני ממשיך גם להפיק מוזיקה לאמנים אחרים ודואג לתקלט לפחות פעם בשבוע ולהיחשף למוזיקה חדשה בכל רגע פנוי".

- לסיום, אשמח לדעת אם כשמתעוררת לאחד מכם בעיה כלשהי במהלך היצירה המוזיקלית, הוא עדיין חוזר ונזכר לעיתים בשיעורים הראשונים שלו במיוזיק, או בעקרונות שהוטמעו במהלך הלימודים בבית הספר?

טייאר: "אני תמיד חוזר לרעיון של "Let Us Play" - בכל פעם שאני נתקע בתהליך מסויים, מכתיבת טקסט ועד לעיצוב סאונד, אני פשוט מתחיל לשחק איתו, מפסיק לחפש פתרונות מסובכים ופשוט מנסה לעשות דברים חדשים וגם מנסה דברים שתמיד נאמר ש'אסור' לעשות. ברגע שעבודה נקיה, מאורגנת ומסודרת לא מובילה ליצירת מוסיקה טובה - צריך פשוט לשחק עם הצלילים ועם הכפתורים כמו ילד. לפעמים זה עוזר להגיע לפתרון, ואם זה לא עוזר - לפחות היה אחלה סשן..."
שלום חדר מורים – חדשות מוזיקה